Fortfarande 7/1 11e dagen utan Wilma

Passar på att skriva om idag så slipper jag göra det sen :)
Jag hade förberett mig på att Oliver skulle ligga kvar i sängen och jag skulle få fodra alla hästarna själv. Men envis som synden är han och stod där med gaffeln i högsta hugg när jag kom runt med andra kärran. "Im very weak today" säger han med ynklig röst. Jag kontrade med "so why arent you in bed, then??" varpå han säger att han inte vill att jag ska göra allting själv, och jag säger att det kan jag visst. Bättre att han blir frisk istället. Åååh satans envisa gubbe och ändå är han yngre än mamma och marco! Kan nån vuxen komma och banka vett i skallen på honom, i sure cant do it anyway...
Han gick och la sig iaf efter frukosten, eller nej det gjorde han inte alls för han var tvungen att mata hundarna men sen gick han in, och jag vattnade. Fick hjälp av Theresa så det gick hyfsat snabbt.
Åååh sen var det bara att bita i det sura äpplet och ta tag i mockningen, 3 kärror tror jag, från Kino, 3 från Splinter eller var det 4?, 5 tror jag jag kom upp i hos Jameson och 2 hos Brad. Men nu fyller jag boxarna med ett lager litet och flygit halm och ett lager med fluffigt. Så nu klarar dom sig ett tag på det. Det måste dom för jag kan inte mocka alla varannan dag, min rygg pallar inte. Och eftersom det inte finns nån annan så har jag inte så mycket val än att låta dem stå 3 dar på samma. Gör nästan ont i hjärtat men what can i do? Tror Oliver tänkt hjälpa mig med mockningen men nu orkar han inte ens med sina egna så...
När jag precis var färdig, på bristningsgränsen för vad jag orkar nästan, ropar Oliver att vi ska göra vattnet. Men jag skulle få hjälp av Theresa på eftermiddagen så jag ropade att vi två skulle göra det sen, men då kommer två av Olivers "homies" eller vad vi ska kalla dem, luffarpolare, och hjälpte till. Jag behövde bara göra halva H och halva I och B som är fyra st. Så 12st behövde jag bara vattna, fänks Oliver!
Gick in för lunch och då möter jag Oliver i dörren, Susanne från Ballinasloe har varit här med mat. Yey!!! Quiche (stavas det så??), nån typ av soppa och hennes underbara scones. Mmm, finns till middagen också. Så jag behöver inte laga mat utan kan städa köket och sen är det fri lek :) Eller inte, ska städa rummet och göra rent badrummet, det är några bruna fläckar i handfatet sen "de senaste gästerna" och det börjar kännas rätt snuskigt.
Hade nog tänkt ta en film också om jag orkar...
Nu är klockan 14.53 och Deirdree och Jimmy ska komma och hjälpa mig med silaget så i better go out and fill 'em.
See y later!

Over and out.
/R

Kommentarer
Postat av: Jane

Hoho?

Var är du?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0