Fortfarande 3/1 sjunde arbetsdagen utan Wilma

Jaa det är verkligen inte samma sak när inte Wilma är här... Tamara har varit till oändligt stor hjälp och framför allt sällskap men from nu är jag on my own. Har ju Oliver visserligen men honom ser man inte mycket av på dagarna för han ränner fram och tillbaka över gården. Det är inte lika mycket skratt heller... Ingen som drar skämt så man kissar ner sig, ingen som ger en kramp i diafragman dagligen. Nu får du allt ta och komma tillbaka Wilma Mårtensson!!! Vi behöver dig här, jag behöver dig här!!!!

Dagen spenderades med mockning, vattning, C-stallet är igång nu btw men då passade medcenter på att lägga ner, stoppa 12 hästar i skrittmaskinen och två i hagen, mocka lite mer, vattna hästar som varit i skrittmaskinen och så silaga förstås!
Vi kan inte rida just nu för det är så dåligt underlag med is och frost, bara gå med vattenhinkar är som att vara bambi på hal is. Man vet aldrig när det är halt eller inte och man tar långa kliv för att hamna på lite grus eller halm. Plus att axlarna blir lite deppiga av allt vattenbärande. Har inte kunnat testa din idé Jane, men ska göra det nu när jag blir själv och får bestämma. Återkommer med resultat senare.
Nu har Davey åkt till Dublin för att plugga, ser nog inte honom nåt mer innan jag åker, Michelle, David och Sue (Michelles moster) åkte också i morse utan att säga hej då! Vad är det för stil... Sue var trevlig, men tyckte nog Michelle blev lite dryg på slutet. Dom slutade helt fråga om jag ville med till puben och ingen mat fick man heller. Visserligen kul med sällskap, det var alltid nån i the den, men nu... nja känns som att jag börjar tröttna på alltsamman. Ska bli skönt med en liten paus från irland, det ska visst vara midnight hunt i lsutet på mars som jag blev sugen på. Men får se, måste kolla kassa och ledighet. Dags att börja spara också om det ska bli nån pålle.
Jag kollade lite stallplatser men det är lite dåligt åt de håll jag vill vara, hittade ute på värmdö men det skulle ta sån jäkla tid att åka och på sommaren... Nja helst inte. Gillar värmdö hittade tom stallplats i mitt gamla stall Tuna, men risken finns att jag stöter på en viss människa och det vill jag helst inte, även om det skulle vara kul att stå där. Vet inte ens om jag ska köpa Clint än (även om jag vill tro mig!!) och isf när jag ska ta hem honom. Känns inte som att det är slutdiskuterat med sambon än ;)

Anyway, det är det som händer här på flowerhill, dvs inte så mycket.
Nu har jag en tvätt som måste hängas och slängas i tumlaren innan jag får tacka för mig ikväll, så...

OVer and out.
/R
Bjuder på Clintan tills vidare

Låtsas inte om att täcket är lite ätet på, det ska bli ett nytt om han kommer till Sverige :)

Kommentarer
Postat av: Jane

Halloj!!



Ja, du måste ju helt klart testa min idé ELLER be Oliver köpa en lååååååååång slang som ni kan dra ut.

Det verkar ju inte vara någon engångsföreteelse längre.

You´ll work it out =).



Ta inte så hårt på att inbjudningarna slutat, tror att du kanske varit lite svår att få med tidigare så de helt enkelt låter dig vara i fred för att de tror att du vill det.



Wilma ska på återbesök imorgon och får sin medicin då. Idag skulle hon vara snäll och mocka åt mig men fick ge upp efter två boxar, då sa hennes ena hand upp sig... Medicin please!!



Men det ska bli bra.

Du får helt enkelt snacka med Wilma i ditt eget huvud, du kan väl nästan lista ut vad hon skulle kunna säga vid det här laget?!



Go girl! Du fixar det!!

Postat av: Lena

Anders o Annika har varit här ikväll o hälsat på o käkat middag. Alltid lika upplivande med Gotlandsbesök.

Dom kanske följer med till Röda havet o dyker med oss!!! Jag tjatade såklart...

Annika sa nåt klok...hon har ju haft hästar i typ 20 år.

Hon tyckte att du först ska komma hem o landa....o känna efter när du väl e hemma om du fortfarande vill köpa häst.

Kanske en inte alltför dum idé.

Kramar!!!!!!!!!!!!!!!

2010-01-03 @ 23:31:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0