8-10/1 12-14e arbetsdagen utan Wilma Vilken helg!!!

Förlåt mig så himla mycket alla ni som läser min blogg och som jag vet går in på kvällen för att se om jag skrivit nåt, för att jag inte skrivit på ett par dagar. Det har bara varit så galet. Here’s the story.

I mitten på förra veckan blev Oliver sjuk i flunsan, han var fortfarande halvt sängliggande i fredags (8/1) och jag fick göra vattningen själv på fm. Det var svinkallt här den dagen! Alla tjatar om att vi svenskar är vana vid kyla och så, ja det är jag absolut på vintern, men hallå! Jag har inte med mig kläder till Irland som är för -10 och isande vindar. Jag har med mig kläder för o-gradigt kanske nån minusgrad. Så jag fick tillverka mig ett par thermobrallor, tog mina fleecebyxor som är rätt stora över mina ridbyxor och underställ under dem, och drog sist på mig regnbyxorna över. Tada! Varm som attan blev jag. Fy f*n för att kånka allt det där vattnet själv. Men anyway… (Oliver satt i sin digger hela dagen och gjorde en ny lane nere vid pölen, därför fick jag vara ensam hela dagen)

Eftersom det var så sa**ns kallt tog det mig närmare två timmar med vattningen för jag fick ta paus och gå in och dricka te. Har jag sagt att alla stall är utan vatten nu? Det är dom iaf.

Sen fick jag panikmocka mina boxar (4st/dag) och fylla på allting. Jag tänkte då att i värsta fall kanske hästarna klarar sig på en vattning idag eftersom jag gjorde det så pass sent på dagen, men när vi fodrat alla hästarna kom Theresa och frågade om jag ville ha hjälp med vattningen. Så vi och Alex (gudagåva från himmelen sänt, oh underbara människa) tog tag i vattningen och det var avklarat hyfsat snabbt. Alex hjälpte mig med sopningen också sen gick vi in på fika. Hon fyller förövrigt våra kärror också på kvällen för morgonfodringen som tack för att jag fodrar hennes häst på morgonen. Ingen är mer glad än jag för det utbytet av tjänster kan jag säga :))

Det var fredagen det, kollade lite på film på kvällen och åt godis i the den, ensamt och skönt.

Lördag. Yey en vecka kvar tills Peter kommer! (nu visar det sig att Wilma <3 också kommer då med samma flyg och allt)

Oliver är på bättringsvägen, Deirdree kommer varje dag ändå och hjälper till med fodringarna. Hon är så rolig! Pratar med alla hästarna och ger dem en ”good scratch” varje gång hon fodrar. Oliver kommer ut sent, Deirdree och jag var tvungna att ringa efter honom för vi fick slut på silage. Det visade sig att Charlie, Vincent och Majellas häst, hade brutit sig ur boxen (fråga mig inte hur…) under natten och galopperade runt på gården. Vet inte hur Oliver fick reda på det men iaf. Så den stackaren hade inte fått så mycket sömn, och han som har jätte svårt att somna om också när han vaknat. Jag trodde hela influensan skulle börja om pga det.

Oliver hjälpte mig med vattningen och sen satte vi I och halva H i skrittmaskinen. Jag mockade som vanligt… På em kom David och Michelle och de hjälpte mig med vattningen på em. Bernie var här en sväng och hon hjälpte också till med vattningen. Jag och Deirdree fodrade kvällen Oliver var inne hos hundarna. Det var nåt rör också eller nån ledning som pajade så vi hade ingen värme och varmvatten på em. Lyckligtvis fick Oliver och Davey igång det så jag kunde ta min dusch. David hade lagat middag till oss, kyckling, ris morötter i chutney och gravey (sås) till. As gott som vanligt!

Efter middag och fix bar det av ner till puben. Där jag gick in i dimman och problemen den här helgen typ tog sin början, men tänker komma till det längre ner. X antal redbull/vodka senare så fick jag äntligen åka hem, där jag marscherade rätt upp till sängen. Låg och kollade nåt playa del sol- avsnitt på datorn när jag hör att Michelle är i sitt rum bredvid och hon har sällskap. Det krävs inte många hjärnceller för att förstå att det var Davey därinne, och efter ytterligare en stund hör jag mindre roliga ljud där inifrån och pluggar in hörlurarna för att slippa höra skiten. Ja ni tycker nog som alla andra att jag skulle ha gått upp och knackat i väggen eller på dörren, men till saken hör att jag var måttligt berusad och minsta rörelse fick min mage att åka berg- och dalbana så jag tog den enkla vägen ut den här gången :p

Det blev inte mycket sömn för mig och när så klockan ringde på morgonen kändes det inte som att jag sovit nånting. Gick ner och skulle ta en kopp te och Oliver var redan uppe. Han såg väl på mig att jag inte var speciellt pigg, och jag sa som det var. Att det blev lite för mycket att dricka och att Davey och Michelle höll mig vaken i ett par timmar, plus att magen inte var speciellt glad på mig heller… Men jag bad Oliver att inte säga nåt till dem, det är redan så mycket problem där.

Vi pratade lite Oliver och jag och jag berättade hur jag kände mig ang allting som hänt. Jag vill inte ta upp hela historien här på bloggen, men jag kan säga att jag inte har mycket för Davey längre, han har bränt sina broar om man säger så. Han är arg på mig för att Oliver skällt på honom pga mig, det hela är jätte barnsligt och jag orkar som sagt inte ta upp allt. Men iaf när vi var på puben så pratade inte Davey med mig och när han väl gjorde det så började han mala om att han inte tror på mig osv osv och att Oliver hotat med att slänga ut hans häst som står hos Oliver gratis. Jag sa till Davey att det inte spelar nån roll då vad jag säger och känner för han har redan bestämt sig för vad han tycker och det slutade med att jag gick ut och ringde pappa i Sverige för att få prata av mig och få rätsida på allt. Men så när jag pratade med Oliver så klarnade det lite och det är tydligen inte bara hos mig Davey bränt broar. Jag vet verkligen inte vad han har för intensioner längre och om jag ens vill vara vän med honom, i synnerhet inte efter natten som var. Han är inte så poppis här om man säger så… Och till en början tänkte jag, skit i Oliver jag står på Daveys sida. Men nu känner jag snarare, skit i Davey huvudsaken att jag är på samma sida som Oliver, eller har Oliver på min sida. Oliver menar på att jag bara råkade hamna i den här soppan, att det blev så för att jag var här. Jag fattar fortfarande inte vad problemet är ärligt talat… När vi satt där så kom Davey ner för trappan och Oliver signalerade till mig att jag skulle släppa ämnet, vilket jag snabbt gjorde. Jag var mer än måttligt trött på Davey, och sen när Oliver försvann så började han mala om nån slags ursäkt för kvällen innan men jag sa bara att det var ”no bother” och gick därifrån. Jag orkar inte med den människan mer!

Jag förstår att det verkar rörigt och det är det nog också, men jag vill bara försöka förklara att det hänt saker den här helgen som gjort att bloggen inte varit prio ett. Jag har försökt förstå nånting som antagligen inte går att förstå iaf, det är olika kulturer helt enkelt.

Oliver berättade också att han antagligen inte kommer hålla på med hunten till gäster nästa säsong och då åker alla inhyrda hästar ut som jag förstår det. Han vill göra nånting helt annat och jag förstår honom, han har verkligen inget privatliv whatsoever. Alla bara klampar in här och tar kaffe och sitter i hans hus helt utan vidare. För mig var det jätte märkligt till en början... Men det är väl så det är.

Jag har svårt att tro att Davey och jag kommer ha så mycket mer att säga till varandra i fortsättningen, vilket jag tycker är synd för han är trevlig när han själv vill vara det. Vi har haft rätt trevliga diskussioner.

För att byta spår och ämne, fick iaf hjälp av både Davey och Oliver med morgonfodring och vattning, sen sa Oliver att jag fick gå in och lägga mig om jag ville. Jag var inte sen att tacka ja och halv 10 låg jag i sängen igen. Gick inte upp förrän kl 14 igen. Haha! Det tyckte jag att jag fick. Mockade ur Jamesons box för den såg ut som helvete och sen kom Theresa ner och vattnade med mig. Sen började jag fixa silaget till kvällen och då kom Deirdree ner och hjälpte till. Kort efter rullade Oliver in med hundarna, de hade huntat till fots. Och sen kom Alex också, så det slutade med att jag och Deirdree fodrade, Trevor (gubben som brukar köra hundarna till hunten) och John Marcy körde ut kärrorna till oss och hjälpte Alex som stod och fyllde. Vi var klara i ett nafs och jag sopade A gången med Alex innan vi också fick gå in. Jag var verkligen på latsidan med mockningen idag men jag var helt överkörd och Oliver sa att han skulle hjälpa mig imorgon när jag måste mocka 7 boxar, så vi får väl se helt enkelt hur det blir. Han hittar säkert på nåt annat som måste göras och så står jag där själv… Men det har kommit snö nu och så är det halt från innan så Oliver vågar inte ta ut hästarna ur sina boxar så det finns inte så mycket annat att göra iaf. Så länge jag får hjälp med vattningen så är jag glad det är det jobbigaste för mig för jag får så ont i axlarna och armbågarna. Och när Oliver gör nånting så går det på en pisskvart :)) Han kanske känner sig lite skyldig också från när han var sjuk och jag skötte allt själv och såg till att han fick i sig medicin och te och låg och sov. Nu tvingar jag honom att ha mössa på sig också så fort han går ut. Tur han har en förälder som tar hand om honom haha!

Det är inlägget blev lite långt men jag ville förklara mig varför jag inte haft nån lust att skriva. Men nu känner jag mig ännu mer taggad att få hem Clint, men vi får se. Kanske efter sommaren, vill inte att han ska bli huntad (om jag ska köpa honom) men samtidigt vill jag ha honom här när jag kommer tillbaka och rider… Hm knepigt.

Iaf om det verkar rörigt så är det bara en bråkdel av vad det egentligen är, det är så konstigt här. Alla pratar bakom ryggen på varandra men håller god min för att ingen ska upptäcka nåt och i mitten står jag och vet inte vad jag ska tro.

Nu ska jag iaf kolla på några avsnitt Greys Anatomy och försöka sova tidigt.

Sov gott alla!

 

Over and out.

/R


Kommentarer
Postat av: Anonym

...nej du Rebecca.....jag fattar nada.... men det gör inget...Kram Lena

2010-01-11 @ 22:20:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0