4/1 öööh nionde dagen utan Wilma? Nej, åttonde!

Idag lämnade Tamara mig. Så nu är det i princip bara jag och Oliver, förutom alla dom som kommer och hälsar på :p
Fick dock hjälp med morgonfodringen utav Tamara, eller i alla fall halva, sen fick vi slut på silage och Olivers traktor var kinkig= IRISH!!! Så vi gick in och åt frukost medan Oliver pratade vänligt och pussade på traktorn tillls den startade. Men klockan var rätt mycket då, så jag gjorde resten själv med Oliver. Tamara gjorde sig i ordning för att åka. En kram och löften om att hålla kontakten på facebook, så var hon borta.
Fick mig ett riktigt gott skratt idag dock, Alex kan inte åka hit alltid på morgonen för vägarna är så isiga och det är slut på salt i hela landet typ (!) så vi får fodra hennes pålle ibland. Så vi stod och lassade i silage i varsin skottkärra varpå Oliver utbrister "Don't forget to feed Bubeloo!!" Jag utbrister i ett asgarv och halvt viker mig dubbel, för jag förstod att det var Alexs häst Diabolo som han menade. Haha den mannen har seriösa problem med att komma ihåg namn! Fortfarande efter en vecka själv här kallar han mig ibland Wilma. Jag skrattar och säger "I'm Rebecca" och han mumlar nåt ohörbart och lommar vidare. Jag tror det är en bra beskrivning av Oliver, han lommar fram. Peter och Jane kommer antagligen vara de lyckliga få i Wilmas och min familj som får se Oliver live. Eller i alla fall från min sida, om Wilma nu beslutar sig för att stanna längre så drar hon väl hit allt och alla :) För min del räcker det nu, mina händer klarar inte så mycket mer än så här. Går på intiinflammatoriskt men det håller bara det i schack, det blir inte bättre. Jag skulle ha varit hemma längre och låtit händerna vila sig helt bra och sen komma tillbaka men men... Tur jag inte gjorde det på ett sätt för då hade Oliver varit ensam här och just nu är det fierce och brutal, dvs katastrof! Oliver får avboka alla gästerna hela tiden och man blir mörkrädd när man hör om pengarna han går miste om... Tycker så synd om honom och i morse sa han att han bestämt sig för att sluta ha "jakt-uthyrning" dvs att gäster kommer hit coh är med på jakt. Det är för stor risk säger han nu när den här säsongen varit den värsta nånsin. Han tänker fortfarande ta emot gäster vad jag förstår, men till jakten får dom ta med sig egen pålle. Sen kommer alla hästarna gå i nån hage nånstans. Jag frågade om han skulle sälja alla hästarna då, men nej de får gå i skogen nånstans han pekade bortåt vi brukar rida men jag vet inte direkt var.

När Oliver kom tillbaka efter att ha kört Tamara till bussen så hjälptes vi åt med hästarna i skrittmaskinen, jag hade vattnat alla hästarna mens han var borta och började mockprojektet. Fyra boxar om dagen måste jag göra och då får dom ändå stå två-tre dagar på samma! Men det är 12 boxar för mig nu (med den gråa ponnyn) och min rygg pallar inte så mycket mer än fyra boxar.
Hade 12 hästar i skrittmaskinen och på em kom Bernie och Theresa och hjälpte oss med att vattna hästarna. Det gick riktigt fort då :) Sen fyllde vi kärrorna och fodrade kvällen. Jag gjorde H, I och A för dom som kommer och hämtar skit från dyngstacken var här så Oliver hjälpte dem lasta på deras släp. Jagade Kims hästar i hagen som inte alls ville komma in, men när jag gick ner själv så gick det bättre. Sopade sen fick jag gå in för dagen.

På kvällen fixade Oliver kinamat :)) Yey! Jag slapp äta den sista pastan.
Han är jättesnäll mot mig nu och hjälper mig med det mesta, får visserligen mocka alla mina boxar själv men han har också boxar att mocka och hundar att ta hand om. Men han fyller oftast kärrorna när vi fodrar och gör de flesta stallen vid fodringarna. Jag behöver oftast bara göra I och A eller nåt sånt. Tror han inte riktigt vågar skälla på mig eller så har han helt enkelt inget att skälla på mig för.

Jag har gjort en filmlista för varje kväll tills Peter kommer hem. Då känns det lite lättare att vänta och jag har nåt att se framemot varje kväll. Ikväll blir det bara Greys antomy och lite playa del sol.

Over and out.
/R

Kommentarer
Postat av: Jane

Asgarv!!!! Det var ett snyggt namn Diablo fick!

Det måste du nästan berätta för Alex så hon kan välja vilket namn hon vill behålla....



En tröst kanske är att vi inte heller kan rida nu...typ -25 och de hotar med att det kan bli värre än -40 i våra trakter.



-Seriöst!!! Vad är det frågan om?



Jag saknar faktiskt Flowerhill, tänker absolut åka tillbaka. Wilma är åxå på hugget.

Tänk vad kul det skulle vara att ta med Emm och vara med på de stora tävlingarna de ska ha i mars!!!

Ojojoj..



Bit ihop och njut av vänligheten!

Hälsa.



J =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0