2/1 sjätte arbetsdagen utan Wilma

Idag fick vi rida!! Tjohoo!!
Men det var på slutet, just innan vi skulle fodra för kvällen.
Innan dess så var det morgonfodring. Sue skulle ha kommit upp och hjälpt oss men jag antar att sängen var för skön, know that feeling liksom. Tamara och jag gjorde det rätt snabbt i alla fall, nu hade vi ljus så vi såg vad vi gjorde. Oliver kom sen och hjälpte oss med det sista, i vanlig ordning.
Sen var det frukost för oss och ut igen för att vattna hästarna. Ååååh ditt sabla vatten helvete du sabbar mina axlar!! Det är inte så kul att kånka dom där hinkarna upp och ner på stallbacken, tur vi inte har iskana som Jane och Wilma. Solen skiner på oss varje dag. Man får nästan lite vårkänslor då, när det blir lite ljummet i luften som omväxling.
Mockade två boxar var och fyllde på nytt halm... bla bla bla.
Efter det tog vi rast nån timme. Satt inne och gjorde mest inget, pratade med mamma på skype och åt lunch som David Staines slängde ihop. (Läs, värmde i micron ;))
Efter lunchen sa Oliver att han tänkte försöka sig på att rida ut vid två-halv tre, Vincent skulle med, Majella Vincents fru, Bernie, Tamara, Susanne från Ballinasloe och så jag och Oliver såklart. David Staines red också ut men han tog en egen runda och likaså Davey. Tråkmånsar. Jag red min älskling Clint och Tamara tog Spice Girl. Åh vad det var kul att rida ut allihopa! Jag red sist med Vincent och vi hade en trevlig pratstund. Lite galopp i en hage sen mest trav och skritt. Men Clint taktar mest fram, han har jättemycket energi och vill bara springa. Jag tvingar honom då att jobba i form och då blir det jobbigare för honom= han ger upp efter ett tag. Åhh jag älskar ta mig sjutton den hästen! Vi har alltid en halvfajt för båda vill bestämma, men så himla gullig och svarar när man ställer krav på honom. Inte så TT tex som bara springer dit han vill och stannar bara där han brukar stanna. Inte så himla roligt om jag ska vara ärlig...

Åååh, nu har jag surfat på hööks i säkert två timmar samt haft peptalk med mamma och Jane. Båda uppmuntrar mig till att köpa Clint, jag är lite rädd samtidigt. Stort och seriöst, men oändligt kul. Mycket jobb och ansvar, men många möjligheter och stor utveckling. Det lutar åt köp men mycket som måste kollas upp först och planer som ska smidas. Jane påminde mig också om att jag får inte en likvärdig häst hemma för samma peng, vilket är väldigt sant. När jag pratade med Bernie idag om Clint, som hon förövrigt själv varit på väg att köpa själv, så sa hon det att det inte är nån beginners horse, alltså ingen nybörjarhäst som man lallar runt på och som är lugn och går dit man styr den. Men jag vill inte ha nån beginnershorse, jag vill ha en som är något utbildad, gått ett tag men som ändå kan utvecklas med mig. Visserligen är Clint född 1995 men irländska hästar blir inridna mycket senare och börjar inte tävla förrän de är 6-7 år. Och Clint kan må bra och vara ridbar i säkert 10 år till. Det är en lång tid och då har jag kanske funderingar på nästa häst i alla fall?
Det här ska jag fundera på i natt, men jag har lite fjärilar i magen. Verkar inte som att sambon är helt omöjlig heller, ska bara göra upp en budget. Måste se exakt hur mycket pengar som skulle gå åt och så. Men jag vet att det inte är några problem för när vi båda jobbade heltid så fick vi in nästan 40 tusen varje månad och hade räkningar på kanske dryga 10. Så bara jag får jobba lite så :) Ååååhhh.... fjärilar!
Här är en bild på min Clint så ni också kan se.

Nu ska jag gå och lägga mig till ett avsnitt playa del sol.
Sov Gott!!
/R

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0