17/1 Sista arbetsdagen på Flowerhill...

Gick upp och silagade med Wilma, Peter fick ligga kvar en stund i sängen. Det gick bra, efter en stund kom Oliver och hjälpte till så det gick fort. Kändes vemodigt att det var sista morgonfodringen...
När vi kom in så satt Peter och drack kaffe med David Staines så det blev klassisk frukost för Peter a´la Flowerhill. Flingor och mjölk. Sista frukosten också...
Wilma, jag och Peter gick ut och vi hjälptes åt att mocka. Jag berättade om flowerhill för Peter och han fick tömma kärrorna mens jag gosade med hästen :p
Vi gjorde typ två var eller nåt sånt, sen så skulle vi fixa lite pållar till hunten. Splinter utan grejer bara täcke o grimma, Zorro utan grejer bara täcke o grimma, sadla o allt på Gregg, Charlie och Willy. Sen var vårt jobb klart och när de gett sig iväg vid halv 10 mockade vi lite till. Typ två till var, sen så gjorde vi ett ridschema. 10 pållar skulle vi rida, jag fick Ivory, Jameson, Conor, Mr Fox och Hegrid. Peter fotade när jag red:

Hoppar Hegrid, med blicken liiite för långt ner :p

Bad med Hegrid efter hopp- och galoppturen

Lite suddig med mig och Ivory, men gud sicken hoppehäst super duktig!

Skarpare bild men tror jag tittar ner här också... Hm skämmes! Men nyttigt att se sig själv på bild in action.

Alex kom och red med oss när vi hade varsin häst kvar att rida, Wilma på Wonderboy och jag på en alldeles hypad Mr Fox. Så fort vi inte kom fram tillräckligt fort så började han nicka med hela huvudet och jag for fram- och tillbaka som en vante. Men svettig blev han iaf :D
När vi plockat in alla pållarna och så så gick vi in en stund och fikade med Alex. Hon fick turkisk peppar av oss, för hon sa att hon älskar lakrits.
Vi gick ut rätt snart igen för det var hästar att tvätta som varit i hagen. Bart var värst tror jag. Och himla rädd för superslangen också så vete sjutton om han blev så värst ren...

Sen hjälpte Alex oss att fylla kärrorna, Peter fick hugga in lite också. Men tror han gillade att få hjälpa till lite <3
Vi silagade på löpande band, Wilma och jag hivade och Peter fyllde kärrorna, teamwork!
Sen hjälptes vi åt att sopa, det gick väl sådär var mest flams och trams som vanligt. Peter som lärt känna Wilma nu hade lika roligt åt hennes idéer som jag hihi! Rabiesbäver, det ni är inte att leka med! Farliga är dom också och minst 3m höga.
Efter sopning och sortering av hjordar och annat så gick vi in och väntade på att Oliver skulle komma tillbaka från hunten. Det tog sin lilla tid vill jag lova... Och Wilma pladdrade så det blödde ur öronen på mig ska jag säga. Himla gulligt av henne. Hennes mun går 24/7, jag lovar.
Det hade blivit mörkt när sällskapet kom tillbaka, det hade varit en bra hunt och Oliver var på bra humör. Vi tog in alla hästarna och satte bara på dem nya täcken, vi tänkte att Oliver säkert skulle hiva ut dem i hagen dagen efter. Splinter hade rivit sig lite på taggtråd, hans ägare är sepe säger Oliver. Bara rider utan att tänka på vad han låter hästen hoppa över, stackarn.
Bernie kom och sa att hon kom tillbaka för att hon ville säga hej då, och så fick jag ett par örhängen i present. Hon måste ha tyckt om mig my god... Jätte söta små hjärtan var det iaf som sitter tajt mot öronen så jag kan ha dem när jag rider sa hon. Gulligt av henne tycker jag, även om hon är lite stroppig ibland. Men jag gillade henne när jag lärde känna henne, bättre än vissa andra...

Äntligen fick jag duscha! Tog med mig mina ridprylar upp för att påbörja projekt packning.
Precis när Wilma och jag kommer ur duschen vrålar Oliver att han behöver hjälp att hålla en häst som skulle ha injektion. Så jag hoppar i kläderna snabbare än en oljad blixt för att möta Oliver med en mugg "now its teatime" säger han och kollar på mig. Jag ser väl jagad ut eller nåt (det är alltid så bråttom när Oliver ropar) så han tar en snabb klunk och går ut med mig.
Det var Splinter som fick sig en injektion (antibiotika) och Latte som är asa halt. Oliver tror hon sparkar i väggen när hon äter.
Vi packade lite och sen åkte jag och Peter iväg till indiern för mat, Wilma var som vanligt inte hungrig :p
Peter älskade maten och när vi skulle åka hem körde vi en mil (!) för långt. Men till slut hittade vi rätt väg och var hemma lagom till att gå och lägga sig. Vi måste upp vid halv 8 för att bila tillbaka till dublin och sverige.
Ååååh... vemod, ångest, glädje, hemlängtan allt i en enda röra. Men ska åka tillbaka så fort jag bara kan!!
Here i come SWEDEN!!!

Over and out.
/R

Kommentarer
Postat av: Jane

Tack ska du ha.

Det kändes lite vemodigt att läsa den sista bloggen, jag förstår att du är splittrad!!



Men har jag lärt känna dig rätt så är det snart nya äventyr som hägrar.

Och handen på hjärtat....det kändes ju inte helt "yippie" när du kom tillbaka.



Så det var nog ett klokt beslut.

Don´t ya tink? (irish!!fast utan the f-word)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0