16/1 Dagen då Wilma och Peter kom

Vaknade med ett pirr i magen, men samtidigt sååå trött.
Det blev lite sent igår, Alex körde hem mig strax efter 12, då hade Michelle och gänget kommit till puben och jag kände att det var skönt att dra då.
Iaf när jag kom hem så funkade inte lyset och jag kunde varken ladda dator eller tandborste... Hm Oliver sa att det var för att jag var full när jag kom hem (??) och skulle gå upp och prova igen. Då funkade det helt plötsligt, hm...
Jag råkar veta att Oliver fixade det när jag var uppe för innan Alex kom och tog mig till puben så höll han på att fixa nånting nere i köket i the den, och då skulle jag säga till när en lampa slutade lysa. Jag antar att han mixtrade med alla säkringar till huset för ibland blev det helt svart ibland slutade diskmaskinen gå osv. Så jag förstod att han antagligen glömt en säkring då som han genast fixade när jag gnällde över att min taklampa inte funkade. Men skyllde såklart på att jag var full så att han själv inte skulle framstå som en tönt. (Var fö inte ett dugg full, två flaskor smirnoff ice på ca 3 tim :p)
Efter frukost gick jag ut och mockade lite, det var typ 1,5 tim innan jag skulle börja fixa till hunten. Oliver sa att han skulle hjälpa mig med mockningen sen, jag gjorde två tror jag, och han gjorde också två tror jag.
Fixade Clint, Victor och Charlie. Jag hittade ingra bra schabrak först och tog två som var hysat rena, Oliver såg direkt. Jag sa att jag inte hittade några rena. (Men sen när dom just lastat hästarna i lastbilen så hittade jag en påse i torkrummet med rena schabrak men det sa jag inte till Oliver hehe)
Han gnällde lite över att Victors ben inte var så rena och Clint var smutsig också bla bla. Sen kom jag med Charlie, som först skulle ha varit Belview, och han såg färjävlig ut på benen. Det var iaf inte mitt fel för det blev ändrat på morgonen och då har vi inte tid att tvätta hästar plus att de då får åka blöta i lastbilen.
De skulle bara ner till puben, varför kunde de inte rida dit???
Så Oliver körde ner hästarna och jag städade torkrummet. När det var svinkallt här så hände det nåt med rören till vattnet i huset och Oliver och Davey kastade alla saker som var i vägen för dem i ett hörn typ, så jag hängde upp alla svett-täcken och fixade med alla schabrak.
Sen satt jag bara och drygade mig... Kollade mob tusen gånger för att se vad klockan var, 12 skulle Peter och Wilma landa <3

Jag spolade Lattes ben och sen kom Michelle och gänget tillbaka, de hade kollat när hunten red iväg.
Kollade lite när Daivid Staines klippte Nallen men då kom Oliver farandes och tyckte att det var onödigt att jag bara stod där, så jag red ut på Zorro och Peter Pan medan Nallen blev klippt.
När jag kom tillbaka med Zorro så skulle Bernie, Michelle, David Staines och Sue ut så då bytte jag till Amigo och vi red ut allihopa. Amigo är min stjärna, vi hoppade liiiite och sen galopperade vi massa <3 ena gången i normalfart, ena gången i samlad galopp, ena gången rejsade vi och så höll vi på, Amigo var så duktig och tror han gillade det :D Han var svettig och helt slut när vi kom tillbaka.
Då var det dags för kvällsfodring, fortfarande ingen Wilma och PEter. Folk anlände till Flowerhill, dom ville se the boyfriend hihihi. Fodrade nästan allt själv, sen när jag skulle sopa så tyckte jag att jag hörde Wilma. Två sek senare hör jag en välbekant röst:
"Reeeeeebeeeeeeeccaaaaaaaaaaa!!!!!"
Mitt hjärta hoppade till och jag sprang. Sprang ner genom gången förbi I och H och upp genom A. Min Peter var här!!! Hoppade upp i hans famn, lycka och kärlek!
Sen fick jag se Wilma och vi sprang mot varandra, BAMSEKRAM <3<3
Det var härligt att se dem! Och Oliver gav mig ledigt från sopningen och jag fick gå in till mina älsklingar hihi! Vi babblade i munnen på varandra, det hade gått bra från Dublin med några detours och en googlekarta som var sämst i hela världen. Det var härligt att ha dem här och Wilma, hade glömt hur det var att ha henne hos mig. Skrattade nog tills jag somnade hihi.

Vi slängde ihop lite rester från gårdagen och åt i köket. Mys!
David Staines hade visst lagat mat också, det var hans födelsedagshelg här. Så jag och Peter sympatiåt lite bara för att, lammet var jätegott faktiskt.
Alla var så nyfikna på Peter och jag vet inte hur många händer han fick skaka den här kvällen.
Vi smet upp på rummet iaf ganska tidigt och kollade film och åt godis. Somnade efter att ha pladdrat med Wilma nånstop.

Over and out.
/R

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0