14/1 18e? dagen utan Wilma, Sol och vårkänslor!!

Idag sken solen på oss och det var varmt! Ingen mössa och bara fleecetröja, härligt! Man fick vårkänslor direkt.

Vattnet är igång nu överallt så det var bara att hugga in med mockningen och skrittmaskinen. Mockade sex boxar och hade 12 hästar i maskinen. Sen rullade jag ut halmbalen i gången och reste den utanför Greg, himla praktiskt. Oliver sa att han skulle hjälpa mig men jag tror han hade fullt upp med sina egna boxar. Han hjälpte mig med skrittmaskinen dock, och satte ut några hästar i hagarna.

Joe, ”skomakaren”, var här och skodde några pållar och det visade sig efter ett tag att han också kör downhill! Oj vad jag glömde bort mitt jobb då! Vi pratade om allt och jag berättade om stölden och allt och när jag ramlar så får jag alltid cykeln över mig. Downhill är rätt stort här på irland vad jag förstod. Kanske kan hitta en billig cykel här om inte annat…

Vi böt nr och han berättade att hans flickvän dog i juni. Hon hade nåt hjärtfel och en morgon vaknade hon inte. Fy f**n säger jag bara! Fatta vad hemskt att vakna upp och ens partner bredvid en i sängen är död!! Herregud jag vet inte om jag skulle klara av en sån sak. Joe sa att man liksom inte har nåt val, man kan gräva ner sig i sorg och förtvivlan eller så inser man att det är en del av livet och att man måste gå vidare. Som Joe sa, vi ska alla dö och då får jag träffa henne. Han är så trevlig och ser jättebra ut så jag hoppas verkligen han hittar nån innan dess. Usch fy jag undrar om jag skulle klara att gå vidare om det hände mig…

Nu på kvällen har jag städat rummet och börjat packa. Känns vemodigt samtidigt som det känns ganska skönt också. Jag kommer tillbaka och det är inte så himla långt att åka. Jag har nog gjort mitt här på flowerhill, och förhoppningsvis lämnat a few marks. Jag kommer iaf komma hit igen och kolla downhill tävlingarna :) Lagade korvstroganoff till mig, Oliver och Alex. Nu måste jag städa köket och moppa golvet, blä! Ska bara gå ut en snabbis och uppdatera bloggen så alla blir glada och sen tänkte jag se en film. Har slut på choklad nu… Oliver är så söt, jag sa det bara så där för att få gnälla lite. Och han utbrister ”oh fu*k, i was ment to buy you some!” Alltså har han tänkt på mig och att jag gillar choklad så himla mycket och tänkt köpa mer. Gulle! Såna saker blir man rörd av, att han märkt att jag äter mycket choklad och köper det till mig.

Jag har bestämt mig för att jag gillar Oliver. Han är jätte, jätte speciell och kör sitt race, men innerst inne är han en snäll själ med ett gott hjärta. Och jag vill komma hit igen och igen. Kanske köpa en häst av honom, vem vet?

Just det, jag glömde säga det igår, Dolchee har flyttat! Han har fått ny ägare och åkte igår. Han var fin, tror han kommer göra sin nya ägare glad. Han ska vara bra huntare och så är han inte så gammal heller som många andra kusar här.

Lisa kom förbi, vi ska rida lite imorgon om vädret tillåter! Yey! Tar Amigo då för Clint ska hunta på söndag eller om det var lördag så jag vill inte rida honom innan. Hade gärna köpt Amigo men han ägs redan av nån. Synd! Sen imorgon kväll ska jag nog till puben med Alex, det kan bli trevligt tror jag.

Sen på lördag kommer WILMA OCH PETER!!!!!! Tjohoooo!!

 

Over and out.

/R

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0