13/1 17e dagen utan Wilma, the day i went hunting by foot

Jaa den här dagen var inte lång :)

Gjorde silaget liiite för sent idag, satt inne och väntade på Oliver med en kaffekopp istället för att gå ut och börja fodringen. Glömde Diabolo bara för det… Gud så pinsamt.

Efter frukosten tänkte jag att jag skulle vara lite effektiv och mocka innan vi åkte iväg, det var hunting by foot på schemat. Så jag gjorde det, och eftersom vattnet inte funkar än i A och B så fick jag kuta runt med vatten också innan jag kunde springa in och byta om. Jeans, stövlar, fleece, väst, mössa och vantar. Rygga med vatten, kamera och dator för bilunderhållning ;)

Irländarna är de värsta tidsoptimisterna jag nånsin stött på, så Oliver och jag satt i hallen och glodde en bra stund innan Mr John Marcy behagade dyka upp. Vi fick gå ut två gånger och avbryta dogfight i trailern. Men sen, klockan 11 var vi på väg!

Har ingen aning om var vi var nånstans, det tog 1,5 avsnitt av greys att komma dit, så ca 1tim alltså. Vi parkerade utanför ett stort hus mitt i ingenstans, med kohage och nån ruin av ett hus på ena sidan och en enorm XC bana på andra sidan. Ville bara hoppa upp på en häst och hoppa alla hinder. Såg ett jätte tufft hinder som såg ut som ett lastfartyg med tunnor ovanpå som skulle se ut som last. Det borde vi bygga här.

Oliver bytte om till sina regnbyxor-och-stövlar-i-ett och han och John släppte ut hundarna. Sen stegade de iväg i rask takt med hundarna i spetsen, jag hade svårt att hålla jämna steg eftersom jag ville fota samtidigt, plus att kameran e krappig och det blev inte så bra bilder som jag velat.

Vi klev uppför en liten kulle och Oliver skickade in hundarna i ett buskage för att få upp spår efter räven. Det gick bra till en början och hundarna satte av. Vi halvsprang efter, klättrade över taggtråd, in och ut genom taggsnår, över diken, genom små bäckar, in i nytt buskage, ut igen, över fält, in i nya snår. Så höll det på, Oliver hojtade åt hundarna och John hojtade åt hundarna. Jag försökte få bra bilder och springa efter. Behövde iaf inte oroa mig över att bli kall :)

Vi höll på fram till halv två då Oliver tyckte det var dags att call it a day, så nära två timmar var vi ute. Oliver trodde jag skulle bli smutsig och dan men jag såg inte så farlig ut och jag tror Oliver var lite förvånad över hur bra jag klarade mig. Han trodde nog att jag var lite fin i kanten till en början, men jag tycker nog jag bevisar gång på gång att jag klarar mer än han tror.

Oliver älskade det, sa att det här är det han tycker är det roligaste att få vara ute och gå, jaga med hundarna och komma bort från gården. Jag för min del förstår det inte riktigt, jag förstår inte själva grejen. Men det är väl så, turister och utlänningar förstår inte våra ”små grodorna” hopp runt en pinne som vi klätt med blommor och björkris. Och sen äter vi rå fisk som stinker, så det är väl bara kulturkrock antar jag. Jag gillade att få vara ute och gå och andas frisk luft men sen, skicka in hundarna bland buskarna, hojta märkliga ljud, blåsa i ett horn och sen hoppas på att hundarna får upp ett spår, nja inte riktigt min grej. Men höll god min för Oliver och sa att det var intressant, annorlunda men skönt med promenad och frisk luft. Tror han var nöjd med det svaret :)

 

Vi kom tillbaka lagom till kvällsfodringen. Så jag högg in och Oliver fyllde kärrorna. Då kom Oliver på att kranen i medcenter stod på. Hel***es, jä**a, s**t!!! Jag hade lämnat den på hela dagen vi var ute!!! Jag sa att om Oliver ville hänga mig så var det helt ok, men han sa bara att glöm det, gå vidare, no bother. Okej, jag sätter alarm nästa gång så jag kommer ihåg det. Herregud att man kan glömma en sån trivial sak, men iaf.

Alex kom tidigt och fyllde alla kärror tills morgonen, eftersom hon vill det, sopade A-gången och H och I fast jag sa åt henne att hon inte behövde det. Jag gjorde vattnet till A och B, och satte alarm den här gången, det tar ca 5min att fylla tunnan nästan full. Och tro det eller ej, jag hade nästan glömt bort kranen så jag ska sätta alarm varje gång jag har kranen på :p

Smet in så fort vattnet var klart och hoppade in i duschen, det var lite kallt och blött att hunta by foot. Eftersom vi gick i alla snår och buskar plus att det låg snö på marken! Men det var en trevlig dag all and all. Oliver retade mig för min rygga han trodde jag hade te och fika däri och hittade på att jag trodde vi skulle ut på picknick, och så fyrade han av ett asgarv och tyckte han var jätterolig. Mmm… vem ska han reta när jag är borta tro? Han kommer sakna mig den saken är klar haha!

Gårdagens middag idag och lite vienettaglass från frysen framför tvn. Oliver är barnvakt för Kim har sin unislim kurs ikväll. Om tre nätter kommer Wilma och älsklingen <3 men var katten är mammas paket?? C ya soon sverige!!

P.s lägger upp bilderna från hunten på FB D.s

Over and out.

/R


Kommentarer
Postat av: Jane

Oh, gud! Är det bara 3 nätter kvar tills de kommer!



Vattnet...akta dig att jag kände nackhåret resa sig när jag läste. Snacka om att man hade ångest för att glömma den j...la slangen på! Kom in i grevens tid ett par gånger, men klarade mig från översvämning =).



Har full förståelse för att du gjorde en "total surrender" och erbjöd hängning.

Inte mycket annat att göra i det läget.



Måtte vädret skärpa sig.

Good girl som skriver =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0