11/1 15e arbetsdagen utan Wilma, final countdown

Sov som en gris hela natten med mina två täcken, ett som jag ligger på och ett över mig, och min varmvattenflaska. Trodde jag skulle vakna av mig själv innan klockan men nej, sagan om ringen-melodin väckte mig. Hihi!

Oliver var redan uppe och vi tog en fika sen var det back to business. Plusgrader idag så det var skönt. Vattnade efter frukost med Oliver och sen satte vi igång stora mockningen. Han hivade ut skiten och jag tömde. Eftersom jag var lite ur gängorna igår och sov bort det mesta av dagen så jag hade 7 boxar att mocka idag. Men med Olivers hjälp och lite av andra gubbar så var allt klart efter typ en timme. Yey talk about teamwork!

Stoppade fyra pållar i skrittmaskinen och hivade ut Victor och Polyanna i hagen. Sen åt vi Davids sherpheds pie till lunch, tog in pållarna ur skrittmaskinen och stoppade in fyra nya, tog in pållarna från hagen och hivade ut Mr. Big som nu är omdöpt och officiellt med i Olivers röda pärm. Det nya namnet är Tiny för han är helt enormt stor men såå snäll! Han bara travade runt lite i hagen och tyckte nog det var ganska skönt att komma ut ur stallet.

Vad hände mer idag?

Oliver drog till Killimor för att köpa prylar till att laga alla rör som troligtvis kommer spricka när det nu verkar som att det kanske möjligen kommer att bli varmare. C-stallet hade alla sina vattenkoppar i funktion idag. Men Oliver tror att det kommer bli kallt igen, vi får väl se. Jag skulle vilja rida en gång till innan jag åker hem… Sitta upp på Clintan en gång till innan jag åker hem.

From idag är det nedräkning för min del… Om en vecka är jag tillbaka i Sverige, känns himla konstigt…

Deirdree kom förbi och hjälpte oss med kvällsfodringen och vattningen på em, jag hade en omgång pållar i skrittmaskinen som jag fick ta hand om mitt i alltihopa. Ivory stannade den, två gånger! Så nu får han inte åka skrittmaskin mer, jag tror inte den lilla motorn klarar det :p

Michelle tog bredbandet med sig så nu är det ut i kylan som gäller, men jag kom på idag att jag kan ha vantar på mig och ta med trådlösa musen ut så blir jag iaf inte kall om händerna, alltid nåt.

 

Oliver är konstigt nog, jätte jätte snäll mot mig. Vi skrattar och har det bra hela dagarna, imorse gjorde han en imitation av en av mupparna som kommer hit och mockar jag höll på att garva stjärten av mig. Han har humor den gubben även om man inte kan tro det :)

Jag trodde det skulle bli dödstyst och aptråkigt när Wilma och sen Tamara åkte men det har det faktiskt inte varit, det har varit jättebra. Och Oliver har bara skällt på mig en gång, helt otroligt. Jag tror nog jag kommer sakna honom lite när jag åker hem, vilket jag aldrig trodde skulle hända. Men har lovat att komma tillbaka i sommar och rida alla hans tracks och XC-hinder. Det ska bli så himla kul!!

Nu måste jag ta mig i kragen och gå ut i kylan.

Laaater.

 

Over and out.

/R


Kommentarer
Postat av: Jane

Vad skönt att ha dig tillbaka!

Vilken soppa!!



Hahaha, visst är han kul när han pratar om/som sina mockningsmuppar??!!

Man skrattar sig verkligen luftlös =D.



Mitt hjärta skuttade till när jag såg det officiella namnet...Mr Big!

Förstår att han kallas Tiny...de brukar kunna vara riktigt "små" när de är så stora =).



Åhhh, jag vill åxå tillbaka. Ska verkligen försöka ta mig dit igen - och dra med mina fälttävlanskompisar.



Hälsa från mig!



J


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0