29/11 22a arbetsdagen på ön, första advent

Vaknade före väckarklockan idag. Bra jobbat. Man blir alltid, eller i alla fall jag, sur när man vaknar typ 10min innan klockan ringer. Då kan man inte njuta av att få somna om utan ligger och väntar tills klockan ringer. Blä jag hatar det!

I alla fall efter de sedvanliga rutinerna så sadlade vi hästar för gästerna, Michelle fick sadla sin egen idag haha. Vi mockade medan gruppen var ute med Oliver, vi var inte riktigt klara när de kom tillbaka men strax efter 12 var allt klart.

Lunch på gårdagens carbonara och lite chill på rummet. Sen ned igen och sadla ett par till hästar. Roz var här också (ägaren till Zorro) så hon tog med gruppen på motionsrunda och vi, ja vi gjorde inte så mycket. Wilma släppte ut Tiptoe i en hage, och om hon gillade det! Första kvart-20 min spenderade hon bara galopperandes fram och tillbaka, slängde med huvudet och sparkade och stegrade sig. Det var jätte roligt att se hon hade det verkligen roligt. Wilma fotade lite som ni kan kolla på, på hennes blogg.

Oliver hjälpte oss att fodra för kvällen tidigare, så vi var helt klara vid halv 4-4. Jag gick in, la mig på sängen och somnade bums. Jätteskönt och typiskt mig…

Blev smörgås och svensk blåbärssoppa till middag idag, imorgon ska vi vara lite mer seriösa.

Idag var en sån där mittemellan dag, inget speciellt hände men eftersom jag skriver varje dag så skriver jag om det lilla som hände. Oliver tycker inte man ska mocka på söndagar, det är vilodagen enligt honom. Men vi mockar varannan dag så nästa helg när det är jakt så kommer vi inte mocka på söndagen. Kanske inte behöver rida någon häst heller då kan vi slappa hela dagen haha.

Idag är det första advent, det betyder att det bara är tre söndagar kvar till jul. Svårt att få julkänslor när det är plusgrader och vissa dagar blåser ljumma vindar. Igår var det faktiskt frost ute. Den smälte visserligen bort ganska snabbt och ersattes med tjock dimma, men jag hann fota från mitt fönster. Jag tänkte be nån vänlig själ hemma skicka en skiva med julmusik så man kommer lite i stämning liksom. Lider brist på eluttag annars hade jag kunnat tända min julstjärna som kom med också.

Lite om vad som händer på Flowerhill, Oliver var uttråkad nu på kvällen tyckte väl vi skulle laga något kulinariskt till honom. Men där gick han bet, vår middag var knappast nån middag att prata om.

Något som däremot kan bli kul är den stora middagsbjudningen på torsdag. Det ska komma närmare 30 gäster hit och Oliver ska ha en som lagar all mat och vi ska hjälpa till om det behövs, att servera drinkar innan middagen. Men behövs det inte så är vi bara del av festen. Kommer antagligen vara helt död fredag morgon… Intressant morgonfodring det kommer bli haha!

Nu ska jag bege mig ut i kylan och uppdatera. Au revoir! (eller hur man stavar det…)

 

Over and out.

/R


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0