21/11 fjortonde arbetsdagen på ön, irish dirt under my fingernails

Vilken dag!

Började som vanligt, det spöregnade och vi höll på att blåsa bort Wilma och jag. Men Oliver hade fixat en annan kärra så nu slipper jag den andra helvetes kärran som inte går att köra. Det är helt drygt med silaget och det tar aldrig slut känns det som.

Efter frukost var det en grupp som skulle ut och rida så då fick vi snabbsadla massa hästar. Det blev lite stressigt men Oliver hjälpte oss. Vi var nog tolv stycken som var ute och red. Regnet hade upphört lite så vi fick en ganska bra ridtur. Vi hoppade några hinder och Oliver satt bredvid på sin häst och sa vad vi gjorde bra och inte. Eller snarare mest inte för min del. Var det inte benen så var det att jag måste luta mig mer tillbaka i sadeln. Jag lyckades tappa stigbyglarna över ett hinder och över nästa hoppade jag utan! Eller snarare hästen hoppade och jag höll fast mig själv. Men sen gick det bättre, jag blir nog bra på hoppning innan det här äventyret är slut =) Men jag längtar inte ihjäl mig tills hunten i alla fall, det tror jag inte Wilma gör heller. Det var liksom inte våran grej.

Oliver kändes lite förvirrad idag, när vi hade tagit hand om allting från hästarna så gick vi in och åt lite lunch. Sen sa han att vi skulle sadla Victor och Frodo och exercisa dem. Sen när vi kom tillbaka skriker Oliver till oss att vi måste sadla TT och Lexus, för då var det två gubbar som skulle ut och rida. Den enda verkade inte så hemma på hästar och den andra hade sin egen sadel, stl XXXXXXXXXXXXXXL den största som finns på marknaden, sa han till den andra gubben. Han var, som Wilma skulle säga, mys-mullig. Eller som jag skulle säga, och förmodligen Sebbe också, FETTO!! Jaja han verkade åtminstone veta hur man rider. I förbifarten sa Oliver åt oss att sadla Spice Girl och Paddy och rida ut med dem. Jaha bara att göra det då. Oliver retade mig för att det tog lite tid att sadla Victor för jag fick springa in efter en ny sadelgjord. Så nu så fort jag ska sadla en häst säger han ”hur lång tid ska det ta för dig att sadla en häst?! En timme?!” Det tog två veckor för Oliver att inse att han kan reta mig och driva med mig och att det är jätte tacksamt. Haha jätte kul… Han tycker det i alla fall. Jag blir tokig och då tycker han det är ännu roligare.

I alla fall, när allt var gjort och klart så var Lisa här och hade lektion för sina systerbarn. Hon frågade om vi ville hitta på nåt senare. Så det blev hamburgare (mmmm, jag var så jävla sugen på kött) och en öl på en liten pub bredvid hamburgerstället. Jättemysig liten pub men det blev snabbt för hög ljudnivå så vi åkte hem till Lisa istället. Där blev det film och jag somnade som vanligt i soffan. Dom väckte mig när det var dags att åka hem igen, haha typiskt mig. Men vi lånade med oss några filmer från Lisa, dom hade en hel drös. Och så hade dom en liten hund, typ jackrussell, en katt som såg ut som Dallas (Texas bror som bor i Umeå) fast mindre och en liten, liten kattunge. Bara några veckor gammal. Brydde mig inte om att fråga var mamman var, det verkade inte spela någon roll i sammanhanget. Jag tror inte de brydde sig ärligt talat att den var flera veckor för liten för att inte vara med mamma.

Lisa bor med sin man John, som verkade ganska mycket äldre, i en liten stuga med halm på taket. Så himla söt! Men jag lovar att själva ytan som de bodde på var mindre än ettan som Peter och jag bodde i. Och det var belamrat med saker över allt, och septitanken var överfull pga regnet så det gick inte att spola i toan. Primitivt men mysigt på nåt sätt. De hade en brasa som sprakade i bakgrunden och soffan var mjuk och skön. Saknade min divan hemma då. 23:06 noterar klockan då jag lägger mitt trötta huvud på kudden och somnar inom ett par minuter.

 

Over and out.

/R


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0