20/11 trettonde arbetsdagen på ön, vi såg solen!

Holy cow! Nu har vi snart varit här i två veckor redan. Tiden flyger fram, ändå känns dagarna ibland så långa. Idag var en skön dag, solen sken på oss nästan hela dagen. Wilma och jag mockade ur alla våra boxar, det tog 5 evigheter. Sen så åt vi lunch och red tre hästar var. Jag har blivit lite nojjig över att ramla av efter mina resor men det gick bra idag. Vi red den vanliga rundan först, men när vi kom fram till floden så insåg vi att det är halv översvämning på vägen så vi fick hitta på en annan väg. Det gick sådär, så resten av rundorna blev bara trav uppe på vägen. Ganska tråkigt i längden men vad kan man göra.

Efter kvällsfodringen drog vi till affären och köpte massa mat, tidigare har det gått på kanske 30€ när vi handlat eller mindre tom, men nu var det nästan 50€. Visserligen köpte vi på oss massa saker men ändå. Jag saknar våra svenska mataffärer här. Den som vi handlar i, som känns som en irländsk Lidl, har inte allt jag vill ha och jag blir frustrerad över att inte kunna laga samma mat som hemma. Dom har tex inte matlagningsgrädde och matlagningsyoghurt. Bara vanlig grädde och yoghurt kunde jag bara hitta som innehöll frukt och var till frukost. Har dom seriöst inga stora mataffärer här? Eller är det bara jag som bor taskigt till? Börjar liksom tröttna på pasta nu… Men jag undrar om inte jag ska snacka med Lisa som erbjöd sig att laga mat till oss, om hon inte kan göra det typ en gång i veckan eller så, så räcker det ett par dagar. Om hon skriver ner allt hon behöver så köper vi det. Jag har helt tappat inspirationen till matlagning, och den som redan var dålig hemma… Suck.

Vi fick i alla fall äta indiskt till middag idag! Jag sa att jag var sugen på kinamat men fick indiskt istället. Oliver bjöd, snäll som han är. Jag har kommit på vem han är lik! Alltså till sättet, inte utseendet. Olle! Min farbror Olle.

Gemensamma utmärkande egenskaper och drag:

Egen företagare. Dvs telefonen ringer i ett, och gör den inte det så kommer det sms.

Alltid på jobbet, går aldrig hem.

Ser trött ut. Har något jagande i blicken, som att det är nåt som är glömt hela tiden. Sliten och stressad.

Förvirrad. Glömmer saker i samma stund som de kom pås.

Men! Snäll och hjälpsam. Kan sitta ner och prata och skratta över en god middag eller fika. Kan balansera med hundra bollar utan att dö på kuppen.

Det är beundransvärt. Jag hade aldrig klarat det. En eloge till Oliver och en större eloge till Olle som faktiskt fyller år idag! Grattis än en gång käre farbror. Hoppas ungarna hade vett att uppvakta dig. Annars ska jag ta dem i öronen nästa gång vi ses.

I övrigt hände inte mycket idag. Jag skulle ha tagit Latte till pölen och Wilma skulle ha ridit Tiptoe men det blev inte så. Tar det imorgon. Imorgon kommer det gäster som förväntar sig bra ridning, hur nu det ska gå till. Herre min gud, med fält blöta som disktrasor. Jag lider med Oliver som försöker dra in pengar men som inte kan erbjuda ridning av nån vidare kvalitet eftersom vädret är som det är. Undrar om man kan stämma nån för att vädret är dåligt och ogynnsamt? Det är säkert nån i USA som gjort det. Skulle inte förvåna mig ett dugg.

Fasen klockan är kvart över åtta, det är fredag. Jag borde ha mys med familjen framför tvn. Inte ligga här i min säng och fundera på om jag ska bryta här och gå och lägga mig. Sängen är skön och idag orkar jag inte gå ut till internet. Just det! Lisas mamma har lagat mina ridbxor. Yey!!! Och världens bästa Peter har skickat ett paket som är på väg till mig. Kan man ha bättre människor i sitt liv?

Jag älskar er alla för det ni gör. Tack snälla farmor och farfar för det fina kortet. Har satt upp det på spegeln i rummet. Jag hoppas alla ni som ska gå på Mariannes fest imorgon får det super kul! Jag håller utkik efter bilder på facebook.

Stor kram med kärlek till alla er där hemma!

 

Over and out.

/R


Kommentarer
Postat av: Anonym

saknar dig!!!!!!!

mamma

2009-11-23 @ 22:23:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0