19/11 tolfte arbetsdagen på ön, första dagen vi inte ridit alls

Det regnar fortfarande! Och på natten är det storm.

Oliver säger att han inte haft så här blött och floden har inte stått så här högt i hela hans liv. De får ställa in jakten i helgen för att markerna är för blöta. Oliver sa att det är för att vi kommit som det inte slutar regna, det var inte så här illa innan vi kom. Ja om man tror på skrock så kanske man tror att vi för otur med oss. Jag vet inte, jag vill bara att det ska sluta regna och torka upp nån gång. Det går knappt att rida när det är så här. Och nu när floden stiger och stiger så kommer snart alla ridstigar där vara översvämmade. Jag vill att det ska vara sånt väder som det är på youtube-filmerna härifrån!

Sommarväder och varmt. Plus att då är hagarna fulla av terränghinder som man kan hoppa tills man inte orkar hoppa mer… Oliver flyttar hindrena så att det blir nya banor hela tiden. Åååååh…. Jag vill att det ska vara sommar nu!

Vi har verkligen inte gjort nånting nyttigt idag, jag blev helt seg och ofokuserad och Oliver skällde lite på mig. Han gillar inte när man är långsam, allt ska gå fort och effektivt. Det enda vi gjort idag är att ta ut hästarna från hunten igår till hagen, städat bort allt hår från garaget där Oliver klipper hästarna, hjälpt Oliver med spån till boxarna han mockade ur, tog in hästarna igen och tvättade dem, mockade ur Dels box för han blev sydd av veterinären i benet och sen klockan 14 började vi fodra för kvällen. Vi var klara och inne igen vid 16. Det var väl det som hände idag. Middag med Oliver och nu ligger jag i sängen och lyssnar på Hassan.

Imorgon ska vi mocka också så då kanske det blir något mer att göra, haha.

 

Over and out.

/R


Kommentarer
Postat av: Karin

Hej Blunder!!!

Låter som du sliter på Irland, vilken kämpe!!! Och vilket äventyr!!! Själv var jag hemma i helgen och visst är allt sig likt....precis som alltid....

Men här i England är det också som alltid...lite grått och trist...

Blir lite avundsjuk av allt fysiskt arbete och all ridning och mocka skit....hihihiih

Sköt om dig och behåll västen på Stumps!!!! Visst är det fantastiskt hur hästar är olika i olika länder....jag vet hur det känns att ramla av många många gånger i ett annat land...hahahah

Saknar dig! Hoppas vi kan Skypa snart...

Puss

ps. Har du fått någon adress???

2009-11-22 @ 17:37:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0