17/11 samma dag som Oliver försov sig :)

Det blev en runda med gästerna och Oliver, han skulle då visa oss hur han gör som ledare men det gick inte så bra. Eller för Wilma (som alltid) men jag ramlade av när jag skulle provhoppa några hinder med den hästen jag red på. Hon var stark och jag åkte av :p Men det var mitt fel helt och hållet, jag tittade inte åt rätt håll när hon tog ett extra hopp efter hindret och jag for i backen. Mina byxor och mitt vänstra knä gick sönder. Men jag hoppade upp igen, tittade rakt fram i fortsättningen och inte på hindret och då gick det bättre. Efteråt blev det plåster och snälla Lisa erbjöd sig att laga byxorna. Hon får väl lappa från de andra byxorna antar jag. Men jag sa till Oliver att nu fasen måste jag få beställa nya byxor så jag ska göra mig en lista på det jag vill ha från katalogen så får han beställa det åt mig. Jag fick några b-vantar av Oliver som plåster på såren, ni vet såna där fingervantar med tusen gummi-pluppar på ena sidan.

Efter ridturen med gästerna så fick Wilma rida ut igen nästan på en gång med en av gästerna för hans buss hade varit försenad så han missade den första turen med Oliver.

Oliver och jag roade oss med att leta upp rena schabrak till hunten imorgon och till nästa ridtur medan Wilma var borta. Sedan var det bara att börja sadla alla hästarna till nästa tur. Wilma och jag var kvar då och sopade och gjorde kvällshöt, så det var halvfärdigt när gruppen kom tillbaka. Vi var klara för dagen strax efter fyra, jätteskönt!

Wilma och jag stod för maten och lagade carbonara till oss, Oliver och gästen Peter från Sverige. Smakade bra trots lite för mycket peppar och alla blev mätta och nöjda. Jag var tvungen att knäppa några bilder på Oliver så att ni alla kan få se hur han ser ut, vår slavdrivare. Nej så ska jag inte säga, han är jätte bra med hästarna, rolig när han vill och vi sitter ofta och pratar om saker och ting. Idag vid middagen berättade han hur allt funkar med hundarna och så, att de har olika funktioner i flocken och att det är en strikt rangordning. Gör han nånting med en hund, berättade han, blir de andra avundsjuka och han måste göra samma sak med allihop. Så klappar han en hund så måste han klappa alla andra i det båset. Han har olika bås som han har dem i, för att de ska hålla sams. Oliver berättade också att han hade en hund som hoppade över gallret till båset, och tog sig ut och hittade nån mat utanför. Den måste han nu hålla inlåst i ett eget bås, för de andra hundarna har sett honom och kommer troligen attackera honom om han släpper in honom med de andra. Avundsjuka, sa han. Men det går över om han släpper ut den tillsammans med de andra på en hunt tex för då glömmer de att den andra hunden ”fått nåt som inte de fått” och allt är som vanligt igen.

Imorgon skulle inte bli för jobbigt för oss så det kanske blir en slapp dag igen. Wilma får rida ponnyn och jag ska typ ta två hästar ner till sjön, runt i skogen bredvid och sen ner i sjön igen. Eller sjö och sjö det är mer en pöl men i alla fall…

Det var väl typ det, imorgon är det onsdag och hunt igen, snart är det helg igen :p Dagarna går så fort här ändå känns veckorna så himla långa… Men vi har roligt! Oliver börjar komma ur sitt skal lite så det är roligt. Han säger tack hela tiden så det känns som att han är nöjd med oss.

Nu ska jag ut i kylan och koppla upp mig.

 

Over and out.

/R


Kommentarer
Postat av: Maria

åh vad kul att läsa och att du lägger upp lite bilder!

fullt upp har du och fan vad gott med carbonara, hur gör du din? pok

2009-11-19 @ 20:40:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0