14/11 sjunde arbetsdagen på ön, Wilmas 1½ stjärt

Wilma har tre stjärtar. Det är för att hon har blivit sparkad. (skyller hon på, men vi andra vet att hon är född sån :p) Så idag när vi höll på med höt till kvällen sa hon det ”jag har inte en stjärt. Jag har 1½ stjärt”. Och jag fick ytterligare ett skrattanfall (för vilken gång i ordningen? undrar vi alla). Det blir lätt så när man är så jä**a trött så man tror inte man orkar mer för då dör man. Om då Wilma säger nåt sjukt, som egentligen inte är roligt, så ligger jag två sek senare och skrattar så tårarna sprutar. Hon är rolig och jag är glad att hon är här. Då känns inte Sverige så himla långt borta. Och vi kommer överrens så bra, många frågar om vi känner varandra sen innan, vilket vi egentligen inte gör, men det känns som att vi känt varandra länge. Jag trodde hon skulle vara värsta snobben, som inte kan gå till stallet utan sin mascarara och bara har dyra märkeskläder. Men det fick jag äta upp på en gång, Wilma är inte alls så. Hon är sjukt rolig och modig. Tuff med hästarna och väldigt kunnig, hon lär mig nåt nytt varje dag. Så jag är jätte glad att hon är här med mig.

Denna dag har jag ridit tre hästar, mockat lite halvbra och sen fixat middagshöt. I morse var det några som skulle ut på cross country, så vi fixade deras grejer. Sen var det hunt, så då fick vi fixa det också. Som tur var hade vi Kim, Olivers ex men de är fortfarande gifta, som hjälpte oss. Det mesta är enkelt men det är alltid ett memoryspel med sadlarna. Wilma och jag ska försöka hitta på ett system där vi skriver upp vilken sadel som passar vilken häst så man enkelt kan se det på en lista eller så. Alla träns har namnskylt men sadlarna är helt random. Jag tror iofs att Kim ska hjälpa oss imorgon också så då går det bra. Imorgon är min och Wilmas första hunt!! Hjälp oh my god, hoppas det kommer gå bra. Men det är bara att luta sig tillbaka och låta hästen hoppa, jag måste komma ihåg att titta rakt fram också och inte på hindret. Och luta mig tillbaka efter hoppet. Jag har Michelle med mig också som inte heller är så modig så det kommer nog gå bra. Jag ska ha säkerhetsvästen på mig.

Shit! Jag höll på att glömma tvätten! Vi har tvättat för att ha kläder tills imorgon, Oliver sa att mina beige-rutiga byxor funkar. Jag måste bara ha en jacka av nåt slag… Fasen jag fattar inte vitsen med att ha massa fina kläder som sen blir smutsiga efter två-tre hinder. Jag kanske kan komma iväg till en hästaffär nån gång i framtiden så jag kan investera i ett par vita ridbyxor och nån fancy jacka.

Det är rätt bra att bo så ociviliserat som vi gör, för man gör inte av med några pengar, men när man behöver nåt relativt fort så är det så himla bökigt. Det ska köras och man måste se till att nån kör oss så då måste man ha en lucka för den personen som funkar osv osv. Jag längtar tills jag får köra då kan man bara dra iväg så där.

Förhoppningsvis blir det lite lugnare på måndag, då ska jag försöka ta lite foton på omgivningen här. Lite utanför och så.

Ja det var väl typ det för idag. Träningsvärken släpper lite ibland, för att förflytta sig till nåt annat ställe. Just nu är jag skita stel i insidan av låren, högst upp. Det känns som att jag går runt med en blöja hängandes runt låren. Benen gör inte som jag vill haha! Och ryggen ska vi inte tala om… Om nån kunde komma och massera mig vore det perfekt. Lossa alla spänningar och mjuka upp alla utarbetade muskler. Inspirationen måste jag säga pendlar från timme till timme. Ena stunden känns allt jättebra och nästa så känns det som att jag vill hoppa på nästa plan och åka hem. Men jag vet att jag bara skulle tycka det var kul hemma i typ två-tre dagar, sen skulle jag längta tillbaka. Det känns bättre nu när man lär känna nya människor och så, men ibland vill man bara hem till det trygga hemma. Äta lite karamellkungen och ligga i soffan en hel dag. Men jag säger som på VIDA, det här är en once in a lifetime- experience och jag måste se till att ta tillvara på det varje dag. Visst det är inte alltid jätte kul men så är det hemma också. Allt är inte jätte kul hela tiden, men jag lär mig nåt nytt och antagligen växer jag som människa. Kanske blir jag lite tuffare och får lite bättre självförtroende. Jag hoppas det, jag vill bli tuffare och modigare.

Nu är klockan 20:13 jag ska masa mig ut och publicera mina två inlägg och sen är det nog straight to bed som gäller. Måste vara utvilad tills imorgon, hoppas bara jag hinner få lite frukost i mig annars kommer jag avlida på hästen.

Vad gör ni andra denna lördagkväll? Går körslaget fortfarande eller är det avgjort nu?

 

Over and out.

/R


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0