13/11 sjätte arbetsdagen på ön

Ganska soft dag. Började som vanligt, sen fick Oliver tokryck och vi skulle snabbt , snabbt rida våra hästar. Det var jätte bråttom! Han är så lustig ibland, vissa dagar så tittar han på en när jag står och sliter med mitt hö som ska in i nån hästs box. Då kan han komma fram och säga ”no, no take it easy, take your time” och så. Sen ibland så är det jätte bråttom med vissa saker. Jag blir så trött.

Det hände inte så mycket idag förutom att det kom ett gäng gäster som vi skulle rida ut med. Halvvägs in i ridturen så skriker Oliver till en av gästerna, för han kan tydligen inte hålla sin häst utan låter den springa bara. Då får jag hoppa av min häst och ge den till honom. Sen får jag rida hem den andra hästen. Det gick iofs bra, han fattade aldrig att vi red ifrån de andra, vilket var tur. Men jag blev lite snopen för jag kände mig snuvad på en chans att öva inför huntingen som är på söndag. Jag har lite halvt ångest-rädd-nervös inför det. Kommer säkert ramla av en miljon gånger. Det är det att jag oroar mig lite för vad som kommer, jag har ingen aning om hur höga, hur långa eller hur breda hindrena kommer vara som vi ska hoppa. Plus att det ska gå fort också… Jag får hänga på Wilma helt enkelt. Oliver sa att han skulle fixa jacka o så till mig men vi får väl se om han glömmer det och det blir asa stressigt som vanligt :p

När gruppen kom tillbaka så fick vi i vanlig ordning hjälpa dem med all utrustning, sen blev Wilma utskickad att rida Lee igen. En gäst hade klagat på att den stegrade sig och var för pigg. Så Wilma fick ut och tok galoppera den, medan jag fick börja med höt själv. Oliver hjälpte mig visserligen, men det kändes som att det aldrig skulle ta slut. Fy f*n vad trött jag var! Trodde aldrig det skulle ta slut. Som tur var kom Wilma tillbaka och sopade hela stallet, sen hade en av dem som har sin häst inackorderad här, Roz, lagat middag till oss. Det var nån typ av kycklinggryta med champinjoner och rödlök med potatismos. Den här rätten var godare än de andra jag ätit, men jag tycker överlag att irländsk mat är rätt smaklös. Eller så har jag inte smakat riktig mat än :p

Sen blev det skype med Peter en stund och sen med mamma. Försökte kolla på tv över nätet men det är så långsamt här så det är ingen idé riktigt.

Vi åkte en sväng också med Theresa, Olivers syster, och köpte godis. Så nu har jag ett litet lager tills det kommer svenskt godis J som jag saknar helt kolossalt mycket!!!

Jag reflekterade inte över att det var fredagen den 13e idag, förrän Gabriela påpekade det. Men jag tycker inte det har varit så mycket otur idag, inte mer än vanligt. Vilket kan bli en del för jag är så himla klantig och ser mig inte alltid för. Näe, vidskeplighet får nån annan stå för, det är inte min grej i alla fall.

 

Over and out.

/R


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0