10/11 Tredje arbetsdagen på ön

Solen sken på oss idag igen!

Det kom några damer igår som skulle vara med på hunting idag. Efter fodring och frukost så fick jag och Wilma sätta på all utrustning på hästarna för dom skulle på lite crosscountry runt gården med Oliver och hundarna. De var borta i kanske en timme sen kom dom tillbaka och då blev det lite bråttom. Deras hästar skulle tas om hand samtidigt som vi skulle sätta på all utrustning för de hästar som skulle med till huntingen. Och dom skulle vara så fina och allt. Wilma och jag hade helt missat att det var hunt så hästarna var nog inte i sina bästa skick precis.

När dom väl packat ihop sig och damerna så fick vi gården för oss själva. Vi gjorde klart mockning och sen red vi de hästar som skulle ridas. Jag fick rida en häst själv för det blev ojämnt antal och självklart blev hästen stirrig och konstig. Han börjar bocka fram och tillbaka och hade ingen som helst lust att gå ut själv. Så han hivade av mig helt enkelt! Det gjorde inte speciellt ont eller nånting, jag hade säkerhetsvästen på men jag blev arg. Jäkla hästskrälle att inte vilja gå! Jag skulle ha varit ihärdig och inte låtit honom bestämma, men jag var trött och hade ont i huvudet och i benen. Jag orkade bara inte ta den fajten just då. Wilma får ta honom imorgon och bråka lite.

När jag kom tillbaka så var grannen Dierdree där och hon hjälpte oss med kvällsfodringen. Oliver hade fortfarande inte kommit tillbaka då från huntingen. Jag kanske ska säga det att hunt är en tradition här i krokarna där farmare träffas med sina hundar och så har dom sina fina kavajer på sig och vita ridbyxor. Hästarna är rena och utrustningen ska glänsa. Sen så jagar dom räv vad jag förstår och hoppar över galna hinder som dom kommer över. Jag ser inte fram emot den hysterin som det kommer bli när det är hunt i helgen men det är säkert kul att följa med på det nån gång. Jag som är lite av en fegis känner mig lite så där sugen… Jag är inte så självsäker i sadeln än, men det kommer nog tillbaka snart.

Vi var klara med vår del av middagsfodringen lagom tills Oliver kom tillbaka så vi gjorde i ordning hästarna för kvällen och tog in all utrustning. Sen fick vi fri lek. Vilket ikväll innebar dusch, middag och nu sitter jag här i min säng och skriver. Snork-damerna håller på att föna håret och så dom ska väl till puben för middag. Jag är bara trött. Blev erbjuden en öl men jag tackade artigt nej. Ska ta mig ut till kontoret och publicera detta och kolla om jag publicerade gårdagens sen blir det nog faktiskt sängen för min del. Efter allt fysiskt arbete hela dagen så ringer min sovklocka två timmar tidigare än normalt haha.

Tänker på er alla där hemma och undrar hur ni har det. Min sista länk till Sverige, min maraboukaka, är slut så nu sitter jag här utan svenskt godis, lår som värker och ögon som går i kors.

 

God natt allesamman!

 

/R


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0