9/12 32a arbetsdagen på ön, Oliver laggar ur och hemlängtan smyger sig på

Dagen började med sol! Tjo ho!

Vi mockade… Yes varannan dag ska det mockas. Veterinären Tori var här och gav lugnande till några pållar som skulle klippas och fixade Dels bandage.

Jag tog ut Dolche och Clint som gått på hunt igår, till hagen. Dolche tyckte det var jätte kul att få gå i hagen så han stack med grimskaft och allt. Men till slut fick jag tag i honom och kunde ta av grimman.

Vi red ut med Victor och Mr Fox, Mr Fox nickade med huvudet hela tiden när vi galopperade så mina armar var typ slaktade när vi ridit klart. Han brukar vara snällare när jag rider själv. Sen red vi Ivory och Jameson, Ivory var snäll ibland. Man skulle kunna tro att han är en stor version av Amigo, han är säkert jätte snäll att hoppa och så, men han ville bara springa efter Jameson hela tiden. När han fick det gick det bättre. Till sist red vi Lexus och Spice Girl. Jäkla märr alltså! Shit vad sur jag blev på henne. Hon skulle bara dra iväg med mig hela tiden. Till slut stod Wilma still med Lexus och hjälpte mig när jag red Spice Girl på en liten volt så hon inte kunde springa iväg. Haha, det gick bra till slut men mina armar var helt slaktade.

När vi kom in fick vi skäll av Oliver för då hade vi inte satt på täckena på de hästar vi ridit under dagen. Jag försökte då förklara att det var varmt, hästarna var svettiga och blöta från pölen. (sjön)

Då skakade han bara på huvudet och suckade nåt i stil med ”vad ska jag ta mig till med er…”

Sen så ville Wilma tvätta Tippen (Tiptoe) för hon varit i hagen hela dagen, men det fick hon inte för Oliver för han tyckte hon var okej. Det tycker han bara för att Tippen inte används till gästerna, hade det varit en annan häst så hade det varit lika med döden att inte tvätta den.

I alla fall, vi påminde Oliver om att kanske ta in Dolche och Clint från hagen, då hade han halvt glömt dem!

Vi tvättade dem och så tyckte Oliver att Wilma skulle hämta svett-täcken så det gjorde hon. Det hade då börjat regna så hon stod och höll i täckena medan Oliver sköljde klart Dolche. Då fick Oliver fnatt och tyckte inte Wilma skulle stå där bara och inte göra nånting så han sa åt henne att börja sopa. Han sa åt henne att lägga ifrån sig täckena nånstans, whatever, spelar ingen roll. Hon la dem då på en liten stenkub som vi har när vi sitter upp på hästarna. Då fick Oliver fnatt igen och sa åt mig att ta bort det täcket som låg där. Jag hade vid det laget tagit på Dolche det ena. Jag tyckte då att jag kunde knäppa täcket på honom bara innan jag flyttade häst och allt under tak. Men Oliver skrek att då kommer jag få byta täcke och allt igen för det blir blött av regnet nu!!!

Herregud hans temperament alltså… Han verkar gå igång på att skrika och gapa runt omkring sig. Han tog själv hand om Clint och gick iväg.

Senare på kvällen så åkte vi iväg till Aldi för att handla. Wilma och jag hade redan ätit innan då, mitt blodsocker var i tårna när vi hade gjort kvällsfodringen för det blev aldrig nån tid till lunch riktigt, så Oliver trodde att vi skulle laga nån mat på kvällen. Vi antog då att han inte gillade den pastan som redan fanns i kylen, vi hade ätit rester från den tidigare innan vi åkte till affären. För han frågade oss hur länge vi skulle äta den pastan egentligen. Till saken hör då också att Oliver anser att man aldrig ska kasta mat annat än om den blivit dålig. Summa summarum vi äter av pastan tills den är slut. Det förklarade vi för Oliver som inte svarade på det, tror jag. Eller så hummade han bara.

Det är svårt är han ger oss dubbla budskap hela tiden. När vi satt i bilen skällde, eller nej inte skällde men påpekade, att han tyckte vi gav hästarna för mycket silage. Okej, men innan så sa han att hellre för mycket än för lite och han har så mycket så det är bara att ge. :S känner jag mig… Jo så påpekade han det att vi glömt byta täcke på Clint och Dolche. Visst det borde vi kommit ihåg, men va fan man kan inte komma ihåg allt alla gånger. Då skakade han på huvudet och gjorde sånt där missnöjt smackljud med tungan. Sen så tyckte han att vi glömt sätta på Holly täcke. Där höll jag inte med riktigt, för det första hade hon svett-täcke innan han klippte henne och för det andra så vet vi inte, eller i alla fall inte jag, var han har sina tjocka täcken. Plus att när det var en annan häst som skulle byta täcke så sa Oliver att han fixade det själv. Alltså tänkte jag att ja men då fixar han det för så säger han alltid om det är nåt speciellt som ska bytas eller ändras. Men nu tyckte han tydligen att det var vårt fel… och som vanligt så kommer jag på alla smarta grejer jag hade kunnat kontra med, i efterhand. Jag sa bara okej och lyssnade på hans harang.

När vi kom tillbaka från affären så skulle han köra iväg särets häst, Belview, till nåt ställe för de skulle på hunt tydligen. Så det var bara för oss att plocka fram grejerna och lasta pållen i lastbilen. Wilma tyckte vi skulle fråga om vi fick följa med i bilen, bara sitta och lyssna på musik och så. Jag hade egentligen fått nog av Oliver då, men vi dividerade oss fram till att det nog inte fanns plats för oss båda. Jag ville helst bara lägga mig på sängen och stänga av Oliver- kanalen för dagen. Så blev det också, lite internet och försök till att lägga upp en bild på Wilma när hon har sin sexiga duschtofs. Men det sket sig för internetet laggade sönder. (Wilmas uttryck, betyder typ att anslutningen inte funkade som det skulle).

Det var det hela, börjar bli lite less på Oliver och att allt ska ta sån himla tid här. Vi har fortfarande inget trådlöst internet, vi har fortfarande inte fixat bankkonton och jag får fortfarande inte köra bil för Oliver har inte lagt till mig på försäkringen. Bravo, publiken applåderar.

 

Over and out.

/R


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0