8/12 31a arbetsdagen på ön, I fancy him and he fancy me. I’m gonna do him tonight!

Hihi var tvungen att citera David från i helgen. Alltså måste bara klargöra en sak. Vi har två David, en liten som är 23 (han kan också heta Davey lite oklart än så länge) och har lockigt hår. Tillsammans med Anna från Sverige som bor i Enskede och var här som nanny till Kims barn. Ägare till Major by the way. Sen har vi stora David som är 40 nånting och äger Mc Nalley och Lexus. Han är alltid med Michelle och är gay. I helgen hade vi tyskar här som följde med dem till puben. Då tyckte David, dä, med lite för mycket dricka i kroppen att den ena tyska killen var lite sugen på honom. Så han hade sagt följande till Oliver, när Oliver skulle åka iväg och hjälpa tyskarna som fastat i ett dike:

-I fancy him, and he fancy me. I’m gonna dooo him tonight!

Ja och därav headern. Det är ganska roligt att lyssna på alla historier om vad David gjort på fyllan, förra helgen tror jag det var, då hade han ringt Michelle mitt i natten och berättat hur bra kompis han var med en lyktstolpe. Haha!

I alla fall, vår dag idag har gått i ridningens tecken. Vi började strax efter 9 och badade diverse skadade hästar från hunten. Sen packade vi in två hästar som skulle iväg på hunt med Oliver. Därefter red vi tre hästar var. Jag red Hegrid <3, Moyroye och Amigo. Hegrid skötte sig sådär, han ville springa ifrån mig när det blev jobbigt och ville inte ställas i vänster varv. Alltså, han är antagligen stel och har dåliga muskler i vänster sida, så när det blir jobbigt att gå på böjt spår så petar han ut bogen och försöker springa iväg. Ska nog ha Wilma på marken nästa gång jag rider honom så hon kan säga hur jag ska göra. I skritten gick det bra, och i höger varv gick det också jättebra. Men vänster, nää skulle inte tro det.

Moyroye, wow vilken pigg häst! Han hade behövt galoppera mer än jag orkade med honom, men han var så himla dum med huvudet. Han hade det spikrakt uppåt och varje gång jag skulle bromsa honom så körde han upp huvudet ännu mer. Inte så att han ville vara dum eller så, han ville bara springa och gillade inte att jag ville bestämma över honom. Många hästar är så, när man kräver lite av dem och säger åt dem att de inte får springa iväg och galoppera i vilken galopp de vill, så dummar de sig med huvudet. Antingen neråt eller uppåt i himlen. Vi hoppade ett litet hinder på slutet det tror jag han tyckte var kul.

Till sist red jag Amigo. Det roligaste! Det är så kul att hoppa med honom för han är så snäll, och jag fortfarande rätt kass på hoppning. Plus att han är ganska liten så det blir ordentliga språng när han hoppar, inte som vissa stora hästar som knappt hoppar :p. Wilma red Latté samtidigt och ville inte hoppa henne för mycket eftersom hon har ett knä som inte är riktigt okej, så det blev bara två språng. Men kul ändå. Hoppas det blir mer hoppning för mig på torsdag eller fredag.

Vad gjorde vi mer idag?

Vi mockade ur lilla gråa ponnyns box, som inte fått nåt namn ännu. Men det ska bli ändring på det. Vi kommer båda lägga ut bild på den och så vill vi ha in namnförslag . Bilden ligger längst ner i inlägget. Det är ett sto, bör jag väl tillägga.

Sen har vi inte gjort så mycket mer. Lite bättre dag idag. Pratade en del med Wilma och hon sa också att det där tillfället när jag trodde Oliver sa f**k off eller you till mig så var det inte till mig det var om vattenslangen som hade blött ner honom. Det var ju skönt att höra. Men ändå, börjar bli lite less på allting här. Inte på ridningen för det är sån liten del så det blir inte för mycket. Men allting annat, silage två gånger om dagen, mocka varannan dag, fixa inför hunt tre- fyra dagar i veckan, laga middag osv. osv. Det är ett väldigt inrutat liv och jag pallar inte i längden, måste ha omväxling. Men imorgon verkar det som att vi får komma iväg och få irländskt personnr och fixa bankkonto. Så, ett steg i rätt riktning. Nu ska jag bara stoppa en kopia av mitt körkort i näven på Oliver så får jag snart köra bil också!

Räknar dagarna tills jag får komma hem, 10 arbetsdagar kvar bara! Åh, det ska bli så mysigt. Saknar alla familjegrejer vi gör, guitarr hero kvällar, pysseldagar, bakning, sy gardiner, äta middag, spela spel, bara umgås. Det längtar jag efter! Och så mammas nya kisse också. Får mig att undra var vår Memphis är. Han är så himla fin så jag skulle inte bli förvånad om nån har tagit hem honom till sig, men ledsen och frustrerad känner jag mig över att sitta här borta och inte kunna göra nånting. Jag vill inte att han ska vara nån annans katt! Han ska vara hos oss, Vegas bästa kompis. Åååhh...

Har lovat Peter att poppa in på skype så jag ska masa mig ut i kylan på kontoret. Undrar om vi nånsin får trådlöst här på fortet…

 

Over and out.

/R


Så här skönt tycker Jameson det är när vi lägger in ny halm till honom <3

Namnförslag efterlyses!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vi längtar massor efter dig!!!! Ska bli så kul o umgås igen...baka...skratta...tramsa..spela spel...retas....äta go mat...bara va!!!!

Puss Älskling!!!

2009-12-09 @ 17:16:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0