4/12 27e arbetsdagen på ön, you’re going ahead of me

Börjar närma sig en månad här nu, imorgon är det fyra veckor sedan vi kom hit.

Idag har vi ridit lite med några gäster, jag fick rida Amigo. Wilma fick Moyroye. Hon är smart, Wilma. Hon kom på att vi fick dom där snälla hästarna för att kunna byta om nån gäst inte passar på den häst som de fått från början. Wilma fick ge sin häst till en kille, för Hegrid började stanna med honom. Inte helt säker på varför, tror han inte drev på tillräckligt. Plus att han stannade lite för att han kunde. Gästen drev inte på, så han försökte komma undan. Hade han aldrig fått göra med mig dock. Men många gäster vågar inte riktigt ta tag i sina hästar eller driva på dem ordentligt, och hästar är inte dumma. De tar alla chanser de får att komma undan. Men Amigo är snällast i världshistorien så den gästen som får honom är lycklig.

Vidare så har vi hjälpt Oliver att mocka, vi ska stormocka imorgon när alla andra är på hunt. Plus att Michelle är här, så vi har en till som kan hjälpa oss att rida.

Vi har också tvättat en drös hästar som vi har klätt av och på täcken resten av eftermiddagen. Dierdree var förbi en sväng och hjälpte oss med kvällsfodringen också så det var skönt. Vi började sopa, sen kom Oliver och sa att det inte var så noga (?) så då slutade vi. Men ibland ska det vara noga, vi har inte klurat ut när och var än, så då får vi fortsätta. Men polletten kanske trillar ner så småningom.

Ja det var väl det som hände idag, hittade en hundbajja bland täckena i torkrummet. Snacka om lata hundar som inte orkar gå ut två meter och sätta sig utanför utan måste bajja där som sover.

Veterinären var här också idag och la om Dels sår, jag höll i grimskaftet. Mycket ansvarsfullt och svårt uppdrag. Hade jag petat på honom så hade han ramlat omkull typ. Nej men nästan. Helt väck var han i alla fall.

Och imorgon är det alltså hunt. Jaha. Och säret ska med (Vincent) så jag hoppas att nån annan fixar hans häst för det har jag aldrig gjort.

Jo jag skrev headern också för att Oliver tyckte vi var ett steg före honom idag. Men han ska nog inte vara så orolig, har en känsla av att det var en engångsföreteelse.

Vet inte vad mer jag ska skriva om idag… Ska bli skönt och roligt att komma hem, men känns lite jobbigt att Memphis sprungit bort sig. Mattes lilla plutt… Vart har du tagit vägen? Ja hatar när våra katter byter ägare, Vegas har redan hunnit göra det, Texas har gjort det och Oliver gjorde det. Åh kan man sätta en sändare på kattskrället så man vet var han håller hus. Plus att Memphis är så liten! Bara 5 månader. Nu tycker jag att alla som läser den här bloggen kan åka hem till vårt område och leta upp katten, eller knacka dörr. Vad som helst! Matte vill ha hem sin bebis…

Nej nu får det vara bra, börjar bli trött också, trots att klockan inte är mer än halv 9. Hade det varit i Sverige så hade det mer varit min tid att lägga mig. Hur länge kan man ha jetlag? En månad? Känns inte trovärdigt…

 

Over and out.

/R

Bild på min Memphisprins...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0