31/12 4e dagen utan Wilma, New years Eve!!!

Livet är fullt av överraskningar när man är på hästgård på Irland; vi fick morgonfodra i pitch blackness!! Strömmen har gått till alla stall utom C.
Olivers lösning på problemet?
Vi sätter på stora gårsstrålkastaren och hoppas det räcker till alla stall.
Det gjorde det inte och vi fick gissa oss fram i H och I för de ligger längst bort. Alex som har sin häst längst bort av alla stall hade nån typ av ficklampa med sig som hon använde när hon gjorde sin häst. Haha alla sätt är bra utom dom dåliga.
Det var childrens hunt idag, så några hästar skulle fixas till hunt och snart var hela Flowerhill packat med små ponnies, hundar, rödjackor, jeepar och föräldrar som gick efter.
Tiptoe hade fått för sig att hon inte ville komma in så hon hade smitit iväg till en liten grupp hästar som Oliver egentligen inte vill ha att göra med, de är inte till nån nytta för honom. Däribland den lilla märren Gypsy som smitit ett par gånger tidigare. Rätt som det är när Tamara och jag kommer in från att ha ridit Victor och Rio så kommer gruppen galopperandes i full kareta. Varpå Tamara och jag kastar oss iväg för att försöka få tag på dem. En flock skenande hästar bland alla ungar med ponnies kändes inte som en superbra idé. Med Lisas hjälp lyckas vi få in dem i en hage vid vägen. Dom galopperar runt som tokar men vi tänker ändå att de kommer stanna där. Ända tills den lilla pissmärren beslutar sig att hoppa över tråden, 50cm från där jag står och hindrar dem från att hoppa över. Fan fan fan fan!! Tamara och jag får springa tillbaka upp till gården. Som tur var hade Oliver hoppat av hästen och alla hade samlats på gårdsplanen, så han och Davey tog mer eller mindre över jakten på de galna hästarna som nu bara var två, Tiptoe sprang rätt igenom, och fux valacken i gruppen, Debommer, tyckte det verkade onödigt att springa iväg när man kunde stå och beta istället.
Efter ett antal gap och skrik från Oliver så var båda hästarna inne. Pust och stön, stress och halva höstacken i skon. Jag gick in för lite fika-lunch. David hade lagat irländsk korv-bacon-toast-äggröra-frukost men magen kurrade lite ändå. Vi har sjukt lite mat nu så jag måste snart tjata på Oliver att vi ska åka och handla. Han brukar reagera när vi säger att pastan är slut :p
Händelserik dag, minst sagt. När alla gett sig iväg igen på hunt så var jag och Tamara tvungna att gå in och ta en kopp te var för att stressa ner ;) Vi började silaget tidigt, så vi var klara strax innan fyra har jag för mig.
Satt inne och snackade skit med Alex en stund, hon gnäller över sitt jobb, jag över mitt och sen skrattar vi åt den irländska hästskötseln.
Dusch, mammas julklappsklänning, lite smink så är man fit for fight för nyårsfirande. Eller inte... hade kunnat lägga mig tidigt och inte gråtit för det. Men jag är VRÅLHUNGRIG!!!!!! och irländarna är inte direkt kända för att passa tiden. Fan om det inte var för Davids matlagning hade det faktiskt inte spelat nån roll för mig, irland har ändå förbud på fyrverkerier. Men nu har jag ändå gjort mig fin och är laddad. Vad jag vet så sitter alla utom jag och Tamara på puben och förar. Undrar när mitt sällskap behagar dyka upp...
Vad gör ni andra på nyår?

Over and out.
/R


Kommentarer
Postat av: Jane

Ojoj!

Bäst Wilma skyndar sig tillbaka innan Oliver äter upp TipToe... =O


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0