30/12 3e dagen utan Wilma

Döm om min förvåning när man kliver upp, tänker sig frost och svinkallt. Nej, plusgrader, regn och blåst och snö!!!! Eller ja snö och snö, det var vitt, typ 2cm och det blev fotspår när man gick :)
Så, vad bjöd denna dag på?
Vi morgonsilagae i vanlig ordning sen började vi med mockningen. Yey mockning är sååå roligt. Kl 10 kom Kim och hämtade upp min nya stall-slav-stand-in-kompis Tamara, hon skulle hjälpa Kim stoppa flyers (flygblad eller vad heter det?) i folks brevlådor. Kim ska hålla viktväktarkurs om två veckor och behöver då några tjockisar som volonteers, hihi!
Jag red ut på Amigo med Susanne på Mr Fox, en ny gäst, Vera, på Peter Pan, Michelle på Lizzy, Oliver på Andy och var det nån mer...? David anslöt senare på Lexus. Amigo skötte sig briljant som vanligt med mig på ryggen <3, vi fick några bra skutt och Oliver hade absolut ingenting att klaga på! Även om Amigo gjorde några glädje skutt när Oliver såg på så gick allt jättebra. Om jag hade pengar skulle jag köpa hästskrället och love him to death. Tror han skulle må bra av lite privatliv.
Efter det... Tänker så det knakar... Vi red inte ut mer utan njöt av scones lagade (bakade) av Susanne i the den.
Mockade två boxar själv och fyllde på halm. Sue, Michelles moster, skulle ha hjälpt oss med mockningen men efter att ha kört högaffeln i foten gick hon in och deppade resten av dagen. (Läs sov!)
På kvällen lagade David middag till oss, porkshops, potatismos, ärtor och sparris. Yummy! Potatismoset var himmelskt. Säkert jättenyttigt också... Dom kan sitt potatismos irländarna.
Efter dusch blev det puben med Kim och Tamara som varit där sen 5, David och Theresa. Jag hade sett framemot en myskväll ensam med film och te (plus tvätt i maskinen) men Theresa vägrade ge sig så det var bara att hänga på. Turligt nog blev jag bjuden på drickat så det var bra. Har bara 10 euro kvar från fickpengarna jag tog hem över jul, lämnade 2000 till Peter till resan, resten gick åt till mat, julklappar och nöje. Men har inte än behövt använda dem. Måste dock tanka mitt irländska kontantkort så där kommer antagligen de 10 eurosarna gå sitt öde till mötes. David erbjöd sig att låna mig pengar, men för det första vet jag inte när jag får lön av Oliver nästa gång han är redan skyldig mig två veckor från innan jag åkte hem, för det andra vill jag inte vara skyldig folk pengar det känns bara jobbigt. Men han får gärna ge mig lite pengar ;) 50 euro eller så skulle sitta fint. Han sa nångång att han tjänar 12 000 euro/månad. Det låter helt sjuuuukt mycket. Han var visserligen full också när han sa det så man vet inte så noga.
Det var väl det för den här dagen... Händer inte så mycket på dagarna just nu vilket är tråkigt. Jag vill rida!!!! (Asså mer än en gång per dag)

Over and out.
/R

SNÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ!!!!!!!!


Och det blir fotspår när man går...


Kommentarer
Postat av: Jane

Nu är det hur offentligt som helst.

- Irland HATAR mig... buhhhäääääuuuuustorgråt!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0