28/12 1a arbetsdagen utan Wilma

Dagen började med att Wilma med mamma Jane lämnade mig ensam här på Flwerhill. Eller ensam och ensam, man är aldrig ensam här. Tamara kom ner när jag hade fyra boxar kvar att morgonfodra i A så hennes hjälp behövdes inte hihi :) Jag gjorde I och A, Oliver gjorde resten.
Sa hejdå till Wilma med mamma Jane, därefter den sedvanliga frukosten. Tamara hjälpte mig sen med mockning och skrittmaskining av halva H, hela I och alla i medcenter. Vi tom mockade ur lilla shettisponnyns box! Vilket sen visade sig vara helt onödigt för Oliver ska ta ut den i hagen så fort han hittat nånstans att sätta den.
Han länsade hela G också plus Tippen, sa att han var "sick of them" så de fick gå ut helt enkelt. Jag orkade inte protestera det skulle ialla fall inte vara nån mening med det...
Vad hände mer?
Jo! Haha vattnet frös så vi fick kånka hinkar igen, hela A, I, H och några i C. Kul kul... Men vilken tur att jag har hjälp av Tamara. Just nu är det svinkallt (men vackert med all frost på träden och så) och vi kan inte rida för att marken är så hård och det är halt överallt. Så det vi gör är jobbar och jobbar utan nån egentlig belöning. Ja jag får pengar men vafan man vill ju rida. Det är det som är det roliga. Så det känns ganska meningslöst för tillfället.
Idag kom David Staines också från Dublin så när arbetsdagen var slut så messade Davey och tjatade att jag skulle komma med till puben. Tillslut gick jag med på det och det blev två redbull/vodka. Haha efter det var jag glad! Har inte druckit sen min fest så det var inte speciellt svårt att bli påverkad. Men som dom säger "gratis är gott" så jag spottade inte i glaset. Nu är klockan 22.29 irländsk tid och David Staines har just lagat middag! Haha irländarna och deras mattider. Jag har inte ätit nåt för jag är mer trött än hungrig. Längtar mest till sängen faktiskt... Men Davey och Teresa åt med god aptit.
Nåt mer?
Ont i fingrarna som vanligt, nothing new, lite ont i häst-avkastar-knät. Sen så har jag gått i fel stövlar idag så ena underbenet värker lite. Går väl över tills imorgon skulle jag tro. Har berättat för Oliver också att jag åker hem 18e så vi håller alla tummarna att Wilma kommer tillbaka tills dess. Peter <3 kommer över och hälsar på mig sen så åker jag hem med honom. Förhoppningsvis finns det lite jobb till mig då också när jag kommer hem, det verkade itne vara nåt problem så det känns bra. Så jag tänkte jobba asmycket ett tag och sen resa nånstans med Peter i ett par månader. Det vore coolt. Men först egypten i mars. Det kan bli kul, har inte dykt på så många bevarade vrak och vraken i egypten är rätt kända. Så det kommer bli kul tror jag.
Ja det var väl det för idag antar jag... Ska lägga mig i mitt tomma rum ensam nu. Skönt iofs att ingen snarkar i alla fall ;) Nämner inga namn det är pinsamt ändå.

Over and out.
/R

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0