1/12 24e arbetsdagen på ön, we should get a christmastree that you can decorate!

Mockningsdagen!

Mockade sex boxar idag då. Fyllde på ny halm och sen var det klart två timmar senare. Jag lackar på att det aldrig går fortare än så för oss att mocka 11 boxar och fylla på ny halm. Det borde gå att speeda upp det lite. Ändå mockar vi inte speciellt noga, inte som man gör hemma.

Vädret var skit idag så efter mockning och lite lunch, tonfiskpasta som inte riktigt föll Oliver på läppen, har föredrar utan tonfisk sa han. Ändå tog han två portioner hm…

Eller vänta nu, nu går hissen inte hela vägen upp märker jag. Vi smorde alla träns först innan vi åt. Det är så himla drygt, för alla läder är helt stela från allt vatten och smuts. Då kan man tro att man satsar på bra grejer att göra rent med. Näpp! Vi kör med den billigaste matlagningsoljan på marknaden som vi dränker in lädret med. Ja men vad bra. Eller inte, på sadlar som inte blivit använda på länge så har oljan fått lädret att mögla, ugh! Man vill bara ta tvål och vatten, skrubba alla träns helt rena från smuts sen lägga dem i riktig läderolja över natten. Vissa träns går inte ens att justera för att stropparna och spännena har typ geggat fast.

Vi gav oss an sadlarna efter lite ny energi och värme. Det var inte lite kallt att stå där och onödig- smörja tränsen. Känns inte som att det gör nån vidare nytta att gegga på massa matolja.

Sen var det dags för kvällsfodring igen… Jag tänkte jag skulle vara smart den här gången och ladda min kärra kvällen innan så slipper jag stå och lassa imorgon bitti. As smart!

Hurtbulle- Wilma tyckte vi behövde röra på fläsket innan det blev för mörkt, så vi tog en rask promenad med Ico som följe. Jäkla hund kunde ha blivit överkörd! Nästa gång, vilket antagligen är imorgon, så får han se till att vara hemma eller så ska han ha koppel. Men skönt att rensa huvudet lite och få upp flåset en aning. Det kan behövas efter all godis- frossa. No more of that säger jag bara!

Det var nog allt för idag, imorgon kommer förhoppningsvis Lisa med lasagne men vi får väl se…

 

Over and out.

/R


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0